دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1400 - 15:05

تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تمدید توافق با ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در حال رایزنی با ایران بر سر تمدید توافق هستند و در روزهای آینده در این زمینه به شورای حکام اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
کد خبر : 582766
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال رایزنی با مقام‌های جمهوری اسلامی برای تمدید توافقی هستند که فردا (جمعه) منقضی می‌شود.


آژانس با تأکید بر اینکه توافق سه‌ماهه ایران و آژانس که در تاریخ ۲۱ فوریه حاصل شد، همچنان جاری و پابرجاست، افزود: مدیرکل (آژانس) در روزهای آینده به‌روزرسانی‌هایی را در اختیار شورای حکام آژانس قرار خواهد داد.


بیانیه آژانس در حالی منتشر شده است که با وجود سر رسیدن مهلت تعیین‌شده ایران برای تداوم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،  طرف‌های برجام هنوز به توافقی برای احیای توافق هسته‌ای دست نیافته‌اند.


طبق توافق ایران و آژانس، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت‌های مهم هسته‌ای ایران را حفظ خواهند کرد، اما پس از منقضی شدن این توافق، اگر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی و مقام‌های ایران طبق ضرب‌الاجل تعیین کرده لغو نشود، دسترسی بازرسان به سایت‌های مهم هسته‌ای قطع خواهد شد و اطلاعاتی که در دوربین‌های آژانس ضبط‌شده و ایران آن را محفوظ نگه‌ داشته، از بین خواهد رفت.


انتهای پیام/۴۰۳۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته