دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1400 - 00:23
بهنام محمودی در گفت‌وگو با آنا:

هیچ مربی حرفه‌ای قول کسب سکو نمی‌دهد/ آلکنو همه جوانب را سنجیده است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هیچ مربی حرفه‌ای نباید قول کسب سکو بدهد و تنها برای رسیدن به هدف باید تلاش کند.
کد خبر : 582591
بهنام محمودی.jpg

بهنام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره لیست آلکنو برای حضور در لیگ ملت‌ها گفت: تمام بازیکنانی که به تیم ملی برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شده‌اند بر اساس توانمندی آنها بوده است و امیدوارم بتوانند در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی داشته باشند. این مسابقات به عنوان بازی‌های تدارکاتی برای حضور در المپیک هم است و تمام بازیکنان در تلاش هستند که در مسابقات لیگ ملت‌ها به آمادگی برسند تا در میدان المپیک عملکرد قابل قبولی داشته باشند. آلکنو هم به عنوان سرمربی تیم همه جوانب را سنجیده و در نهایت این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کرده است در نهایت خودش هم باید پاسخگو باشد.


وی در مورد حذف جواد کریمی از لیست اعزامی به لیگ ملت‌ها اظهار کرد: دیدگاه آلکنو این بوده است که در این مقطع کریمی به خاطر اضافه وزن همراه تیم نباشد اما به طور حتم او حذف نمی‌شود. کریمی یکی از بازیکنان جوان و آینده‌دار تیم ملی است. فعلاً صلاحدید مربی نبود این بازیکن بوده است اما مطمئن هستم که او همیشه در کنار تیم ملی خواهد بود و حتی انگیزه‌اش هم دو برابر می‌شود. تیم ملی حق امثال کریمی‌هاست. امیدوارم این بازیکن هر چه سریع‌تر به روزهای اوج خودش برگردد و بتواند در مسابقات پیش رو آماده‌تر ظاهر شود.


محمودی در مورد انتخاب آلکنو مبنی بر حضور پوریا فیاضی در پست لیبرو اظهار کرد: پستی که پوریا فیاضی در آن بازی می‌کند، دریافت‌کننده است اما با توجه به اینکه لیبرو تیم ملی دچار آسیب‌دیدگی شده بنابراین سرمربی تیم ملی هم عنوان کرد اگر نیاز باشد از پوریا فیاضی به عنوان لیبرو استفاده می‌کند. من فکر می‌کنم این فرصت در اختیار فیاضی گذاشته شده تا بتواند به روزهای اوج خود برگردد. او به دلیل مصدومیتی که پیدا کرده بود از شرایط آرمانی دور شد اما حالا حضور در این مسابقات می‌تواند او را به روزهای اوجش برگرداند.


کاپیتان اسبق تیم ملی در مورد صحبت‌های سرمربی تیم مبنی بر کسب سکو در المپیک اظهار کرد: فدراسیون والیبال و شخص داورزنی برای تیم ملی یک هدف‌گذاری داشت و اینکه تلاش کنند تا این تیم جزء چهار تیم برتر المپیک قرار بگیرد و بهترین نتیجه را کسب کند. این موضوع با قول دادن کاملاً فرق می‌کند. آلکنو هم در صحبت‌های خودش اعلام کرد که تلاش می‌کند تا هدف‌گذاری فدراسیون والیبال محقق شود اما قول نمی‌دهد، به این خاطر که به گفته خودش هر مربی قبل از برگزاری مسابقات قول داد، یک شارلاتان است. با توجه به شناختی که من از داورزنی دارم و او هم یک مدیر حرفه‌ای در ورزش ایران حساب می‌شود، بعید است که او هم قول کسب سکو داده باشد. به هر حال فدراسیون هدف‌گذاری دارد و در راستای تحقق آن تلاش می‌کند.


وی در مورد عقد قرارداد بازیکنان با یک باشگاه و در عین حال ادامه مذاکره با باشگاه‌های دیگر اظهار کرد: در مورد عقد قرارداد برخی مسائل حقوقی وجود دارد. گاهی اوقات قرارداد بازیکن با باشگاه توسط قول و قرار شفاهی است که به یکدیگر وعده می‌دهند اما این نوع قراردادها تا زمانی که به صورت قانونی ثبت نشود، اعتبار ندارد. طبیعی است که بازیکنان هم در فرصتی که در اختیار دارند به دنبال عقد قرارداد با باشگاهی هستند که بیشترین دریافتی را به آنها بدهد. تا زمانی که قراردادها در هیئت استانی و فدراسیون والیبال ثبت نشده باشد دارای بار حقوقی نیست و بازیکن ممکن است با سایر باشگاه‌ها هم مذاکره کند.


عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال در مورد افزایش قرارداد بازیکنان اظهار کرد: بازیکنان در زمان مدت محدود بازی می‌کنند و بنابراین اگر قرارداد آن‌ها با افزایش قیمت مواجه شود منعی ندارد. به هر حال بازیکن دیر یا زود باید از ورزش قهرمانی خداحافظی کند بنابراین این مسائل منع قانونی ندارد، ضمن اینکه قراردادهایی که بازیکنان با باشگاه‌ها می‌بندند در واقع یک توافق دو طرف است، ضمن اینکه من معتقدم برای بعد فنی و توانمندی بازیکنان نمی‌توان قیمت گذاشت، هر دو طرف براساس یک توافق قرارداد امضا کردند و  زوری بالای سر باشگاه‌ها نبوده است. اما این موضوع از جنبه دیگر قابل بحث است و باید به آن توجه کرد اینکه بازیکنان به خاطر قرارداد با چند باشگاه خاص قرارداد ببندند و به همین خاطر فدراسیون باید قانونی وضع کند که باشگاه‌ها بازیکنان فصل گذشته خود را با تغییرات جزئی حفظ کنند، در چنین شرایطی طبیعتا بازیکنان در یک باشگاه جمع نمی‌شوند. این طبیعی است که باشگاهی که تجربه و سرمایه‌گذاری بیشتری در اختیار دارد به راحتی بازیکنان را جذب می‌کند اما با حفظ بازیکنان ریشه‌دار می‌توان از این موضوع هم جلوگیری کرد.


انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته