دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مریم طوسی: المپیکی می‌شوم اما مدال نمی‌گیرم/ با هزینه شخصی تمرین می‌کنم

دونده‌ تیم‌ ملی گفت: المپیکی شدن تنها کافی نیست. من و دیگر دوندگان المپیکی‌ ایران وقتی پا به این رقابت‌ها می‌گذاریم دوست داریم به دور پایانی هم برسیم.
کد خبر : 58247

مریم طوسی با اشاره به تمرینات سختی که زیرنظر محسن اکبرپور می‌گذراند در خصوص اینکه چگونه می‌خواهد سهمیه ورود به المپیک را بگیرد به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «رقابت‌های اصلی کسب سهمیه المپیک از اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود. من پیش از این رقابت‌ها در بهمن ماه در رقابت‌های قهرمانی کشور و پس از آن در مسابقات بین‌المللی دهه فجر مسابقه می‌دهم. سپس در رقابت‌های قهرمانی آسیا با حریفانم رقابت می‌کنم و اگر بتوانم ورودی جهانی را کسب کنم در مسابقات جهانی آمریکا حضور پیدا خواهم کرد.»


وی با انتقاد از اینکه ناچار است با هزینه شخصی تمریناتش را پیگیری کند، عنوان کرد: «برای آنکه در المپیک حضوری موفق داشته باشم نیاز به حمایت‌های مالی مناسب از سوی مسئولان ورزش کشور دارم. من باید در اردوهای متعددی شرکت کنم تا سطح آمادگی‌ام روز به روز افزایش پیدا کند. در کنار آن باید تمرکز لازم را در اردوها داشته باشم اما وقتی حمایت لازم را از خودم نمی‌بینم، به ناچار باید به حداقل‌ها راضی شوم و در چنین وضعیتی کسب آمادگی جسمانی ایده‌آل غیرممکن است.»


طوسی افزود: «فدراسیون دوومیدانی در حد و اندازه‌های خودش از من حمایت می‌کند اما با توجه به بودجه محدودی که دارد، نمی‌تواند تمامی هزینه‌های مرا پرداخت کند. در نتیجه من مجبورم بخش زیادی از هزینه‌های ورزشی‌ام را متقبل شوم. زمانی که به اردوها می‌روم فدراسیون تنها هزینه خورد و خوراک را می‌دهد؛ خوب بحث پوشاک هست. اینکه حداقل باید دو دست لباس آماده داشته باشم. هزینه رفت و آمد را دارم. خانه ما غرب تهران است و محل تمرینم در مجموعه آفتاب انقلاب شرق تهران، مشکل آلودگی هوا هم که اخیرا اضافه شده است.»


ملی‌پوش دوومیدانی ادامه داد: «بارها گفتم که المپیکی شدن تنها کافی نیست. من و دیگر دوندگان المپیکی‌ ایران وقتی پا به این رقابت‌ها می‌گذاریم دوست داریم به دور پایانی هم برسیم اما با وضعی که من تمرین می‌کنم تنها می‌توان قول کسب سهمیه را داد. الان تمامی رقبای من در بهترین شرایط تمرین می‌کنند. با توجه به اینکه من در ایران رقیبی ندارم، تمرین با رقبای خوب خارجی باعث ارتقای من می‌شود و قطعا باعث می‌شود رکوردهایم ارتقا پیدا کند. رکورد ورودی که برای المپیک نیاز است 23 و 20 صدم ثانیه و رکورد کسب مدال 21 ثانیه است. من در فاصله باقیمانده تا المپیک می‌توانم به گونه‌ای رکوردم را ترقی دهم که قاصله‌ام با نفرات مدال‌آور کمتر از یک ثانیه شود. من به طور حتم المپیکی می‌شوم اما مدال نمی‌گیرم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته