دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1400 - 11:29
صباغیان:

بی‌توجهی به دامداری در طرح امنیت غذایی/دلالان یکی از مشکلات کشاورزی هستند

نماینده بافق و مهریز در مجلس با اشاره به طرح تأمین امنیت غذایی گفت: متأسفانه در این طرح به حوزه دامداری بی‌توجهی شده است، این در حالی است که کشاورزی و دامداری هم‌راستای هم هستند.
کد خبر : 582442
صباغیان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) بعد از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی به‌عنوان مخالف این طرح اظهار کرد: این طرح از پختگی و انسجام لازم برخوردار نیست و با آنکه بنا داریم مشکلات را حل کنیم، اما عجله در این طرح دیده می‌شود.


وی افزود: باید قوانین نظارتی و تعزیراتی در طرح امنیت غذایی دیده شود که متأسفانه در این طرح وجود ندارد.  


نماینده بافق و مهریز در مجلس تصریح کرد: وقتی مشکلی دیده می‌شود نمی‌توانیم با بخشی‌نگری و اقدام سریع و تشکیل ستاد و قرارگاه مشکل را رفع کنیم، چرا که این کار منجر به رفع بلندمدت آن مشکل نخواهد شد.  


صباغیان خاطرنشان کرد: در حوزه دامداری متأسفانه موضوعی در طرح امنیت غذایی گنجانده نشده است و فقط به بخش کشاورزی توجه شده در حالی که این دو حوزه توأمان با یکدیگر و هم‌راستا هستند.  


وی بیان کرد:‌ باید محور همه کارهایمان کوچک‌سازی دولت باشد، در حالی که در طرح امنیت غذایی، ما به دنبال تشکیل یک یا دو سازمان هستیم.  


نماینده بافق و مهریز در مجلس گفت: باید قوانین تنقیح شود نه اینکه قوانین روی یکدیگر تلنبار شوند.


وی افزود:‌ در طرح امنیت غذایی وظایف جدیدی بر دوش سازمان تعاون روستایی گذاشته شده است، در حالی که تحمیل وظایف جدید بر دوش سازمان‌ها بایستی در هیئت دولت تصویب شود.  


صباغیان تصریح کرد: یکی از مشکلات کشاورزی، دلالان هستند که متأسفانه برای مبارزه با آن‌ها در طرح امنیت غذایی توجه لازم صورت نگرفته است.  


انتهای پیام/۴۱۶۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته