دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1400 - 10:39

انتصابات دقیقه نودی در شهرداری با رنگ و بوی سیاسی/ حناچی با تغییر مدیران به دنبال چیست؟

در حالی که مدیریت پیروز حناچی و شورای پنجم شهر تهران به ایستگاه پایانی خود رسیده است در روزهای اخیر شاهد انتصابات گسترده در سطوح مختلف مدیریت پایتخت هستیم.
کد خبر : 582400
شهرداری تهران

گروه جامعه خبرگزاری آنا، یاسمین بخشی؛ در حالی که شاهد روزهای پایانی مدیریت شهری در تهران هستیم اما این نکته دلیلی نمی‌شود که رفتارهای عجیب و غریب مدیران شهری به مانند ۴ سال گذشته از آنان سر نزند.


در آخرین موردی که از رفتارهای نامتوازن مدیریت شهری مشاهده شد، موضوع انتصاباتی است که در روزهای پایانی عمر مدیریت شهردار تهران بر پایتخت مشاهده شده است به عنوان مثال، در روزهای گذشته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تغییر کرد و فرنوش نوبخت جای خود را به عبدالله‌پور داد و پیش از این هم سجاد احمدوند به سمت سرپرست مرکز نوسازی و تحول اداری، عباسعلی مدیح به سمت سرپرست اداره کل رفاه و امور ایثارگران، علی جعفری شهرستانی به سمت سرپرست دفتر پایش برنامه، مدیریت پروژه و اطلاعات عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بودند.


قطع به یقین این انتصابات به قصد تحول یا افزایش کارآمدی نیست و مدیریت جدید هم انگیزه‌ای برای تحول در اداره و سازمان متبوع خود ندارد زیرا اگر شهردار تهران ضعفی را در مدیریت‌ زیرمجموعه خود مشاهده می‌کرد، مشهود بوده می‌بایست پیش از این به فکر تغییر می‌افتاد.


این انتصابات در سطوح پایین‌تر و ستاد مناطق نیز تعمیم یافته و اخیراً شاهد انتصابات در حوزه های مختلف ستادی هستیم.


البته ناگفته نماند این جنس انتصابات در دقیقه نود و وقت اضافه در شهرداری تهران مسبوق به سابقه است و برای مثال هنوز خبر تغییر مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران توسط محسن افشانی در آخرین دقایق حضورش در خیابان بهشت از یادها نرفته است!


نوع عزل و نصب‌های حناچی بدون هماهنگی با اعضا و کمیسیون‌های شورای شهر بر خلاف وعده‌هایش، پیش از این نیز مورد انتقاد اعضای شورای واقع شده بود.


به نظر می‌رسد رنگ و بوی این جنس عزل و نصب‌ها سیاسی است و حاکی از آخرین تلاش های مدیریت فعلی شهرداری پایتخت برای کادر سازی در تمامی سطوح مدیریت شهری است.


قطعاً تغییر مدیران در سطوح عملیاتی فضای حرفه‌ای مدیریت شهری را دچار التهاب کرده و فارغ از هر نگاه سیاسی و جناحی دودش فقط و فقط به چشم شهروندان تهرانی خواهد نشست.


انتهای پیام/۴۱۶۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته