دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برگزاری همایش وحدت اسلامی و انسجام ملی در دانشگاه آزاد واحد زاهدان

آیت‌الله سلیمانی: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ‌اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند/ مولوی بدری: وحدت سیاست نیست، یک تفکر دینی است

نخستین همایش وحدت اسلامی و انسجام ملی عصر دیروز با حضور اندیشمندان تشیع و تسنن و جمعی از مسئولان دانشگاهی و استانی در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد.
کد خبر : 58237

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در این همایش با بیان اینکه رشد و تعالی اسلام در گرو وحدت و انسجام مسلمانان است. تصریح کرد: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ‌اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند.




آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با مهم برشمردن اهمیت وحدت در بین مسلمانان افزود: باید اشتراکات و اصول را برجسته کرده و از مسائل تفرقه‌انگیز دوری کنیم.



امام جمعه زاهدان با بیان اینکه امروز در ایران اسلامی اقوام مختلف در کمال دوستی و مؤدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، ادامه داد: نوع تعامل جمهوری اسلامی ایران با اقوام و مذاهب مختلف به گونه‌ای بوده‌ که مشارکت همگان را در حفظ نظام شاهد هستیم.


اولین اجلاس وحدت اسلامی در واحد زاهدان


وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان شیعه و سنی با وحدت کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، بیان کرد: در شهر و دیارمان‌ شیعه و سنی با همدلی و تعامل در کنار یکدیگر زندگی کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند.


سلیمانی خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به قدری خون شیعه‌ و سنی در‌هم آمیخته شده که کوچک‌ترین شهید در زمان جنگ از نظر سن از عزیزان اهل سنت بوده است.


نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان مردم اهل سنت را مردمی عاشق نظام، ولایت و کشور دانست و افزود: عزیزان اهل سنت برای حفظ انقلاب و آرمان مقام معظم رهبری تا پای جان ایستادگی می‌کنند.


امام جمعه زاهدان اضافه کرد: همان‌طور که اطلاع دارید چندی پیش یکی از عزیزان اهل سنت در دفاع از حرم حضرت زینت (س) به شهادت رسید که این اوج وحدت را می‌رساند.


سلیمانی بار دیگر با برشمردن اهمیت وحدت در سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت منطقه ادامه داد: در این منطقه همایش‌های وحدت‌آفرین بی‌شمار برگزار شده و دستاوردهای بسیار خوبی هم به دنبال داشته است.


وی با توجه به شمار دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و تنوع دانشجویی گفت: دانشگاه‌های استان نیز در راستای تحکیم وحدت شیعه و سنی و اقوام مختلف در این منطقه خوب عمل کرده‌اند.


اسماعیلی: جامعه دانشگاهی باید ‌آتش اختلاف و تفرقه را در هر جایی خاموش کند



مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آ‌زاد اسلامی تاکید کرد: جامعه دانشگاهی موظف است آتش اختلاف و تفرقه را در هر جایی خاموش کند.


حبیب‌‌الله اسماعیلی در همایش وحدت اسلامی و انسجام ملی اظهار کرد: تنوع قومیت‌ها و مذاهب یک ظرفیت بزرگ برای توسعه کشور است که باید در راستای تحکیم وحدت از این رنگین‌کمان ارزشمند استفاده کنیم.


این مسئول ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحکیم وحدت، از سال گذشته همایشی را به عنوان جایزه وحدت آغاز کرده و در این همایش تمام مقالات و نوشته‌های علمی و پایانه‌نامه‌هایی که با موضوع وحدت تهیه شده مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.


مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آ‌زاد اسلامی بیان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری پرداختن به موضوع وحدت یک اصل مهم است و ‌وظیفه داریم به‌ویژه در بحث فرهنگی و اجتماعی در این مسیر بیش از پیش حرکت کنیم.


کمالیان: مهم‌ترین وظیفه شیعه و سنی دشمن‌شناسی است



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان هم گفت: امروز برای حفظ وحدت مهم‌ترین وظیفه شیعه و سنی دشمن‌شناسی است.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر امین‎رضا کمالیان در این همایش اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان موضوع وحدت را از دیدگاه حقوقی، جامعه‌شناختی، ایدئولوژی و روانشناسی مورد بررسی قرار داده‌اند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: وحدت اسلامی از جمله موضوعاتی است که در علوم اجتماعی و دینی از جایگاه وسیعی برخوردار است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خاطرنشان کرد: اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در طول تاریخ، سلاحی در دست دشمنان اسلام بوده، هست و خواهد بود.


کمالیان وحدت و یکپارچگی مسلمانان را از تعالیم اساسی دین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنی دانست و عنوان کرد: اختلاف، خصومت، تفرقه و تشتت به عنوان ضعف و محور قدرت و عظمت جامعه اسلامی تلقی می شوند و مسلمانان به اجتناب از آن امر شده‌اند.


مولوی بدری: وحدت سیاست نیست، یک تفکر دینی است



امام جمعه موقت اهل سنت مسجد مکی شهرستان زاهدان هم گفت: وحدت یک سیاست نیست بلکه یک تفکر دینی است و قرآن از روی سیاست از وحدت حرف نمی‌زند و وظیفه هر مسلمانی است که در راستای ایجاد وحدت بکوشد.


به گزارش خبرنگار آنا، مولوی عبدالغنی بدری شب گذشته در این همایش افزود: وقتی کتاب قرآن را بررسی می‌کنیم به وحدت بیشتر از هر موضوع دیگری تاکید کرده است.


امام جمعه موقت اهل سنت مسجد مکی زاهدان بیان کرد: نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) نخستین عملی که در مدینه انجام داد، وحدت بین مسلمانان بود. وحدت بین مسلمانان سیاست مقطعی نیست بلکه باید در جامعه نهادیه شود.


مولوی عبدالغنی بدری افزود: وحدتی که امروز در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده به برکت انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی است.


وی با بیان اینکه وحدت از نظر قرآن که هیچ کتابی از آن بالاتر نیست، مورد بررسی قرار گرفته و وظیفه تمام انبیاء ایجاد وحدت بوده است، عنوان کرد: وحدت چیزی نیست که به راحتی ایجاد شود اما وقتی محور اعتقادی، دین باشد وحدت ممکن است.


امام جمعه موقت اهل سنت مسجد مکی زاهدان بیان کرد: ایجاد وحدت و نزدیک کردن قلوب انسان‌ها به یکدیگر کار آسانی نیست مگر اینکه مسلمانان از محور پیامبر و قرآن که همان دین است، پیروی کنند.


مولوی بدری عنوان کرد: پیامبر از جمله موضوعاتی را که در ایجاد وحدت مهم دانسته اند، محبت کردن و صبر داشتن و احترام گذاشتن به اعتقادات یکدیگر است.


وی با بیان اینکه اختلاف بین شیعه و سنی دسیسه دشمنان است، گفت: به برکت وحدت است که دشمنان توان دیدن کشور ما را ندارند، به امید روزی که مسلمانان با هم دیگر متحد و همدل باشند.


به گزارش آنا، در این همایش از منادیان تحکیم وحدت در استان قدردانی شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته