دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1393 - 11:31

نعمت‌زاده: می‌توان کالا با کیفیت و قیمت پایین تولید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تولیدکننده داخلی باید بتوانند کالایی با کیفیت بالا‌تر و قیمت پایین‌تر از نمونه خارجی تولید کند، گفت: تولید کالای با کیفیت و با قیمت پایین به هیچ وجه غیر ممکن نیست، چون در همه دنیا با بهبود کیفیت، قیمت کالا کاهش می‌یابد.
کد خبر : 5823

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی باید به عنوان حامیان حقوق مصرف کننده شاخص‌های کیفی را بسیار مورد توجه قرار دهند، اظهارکرد: در جامعه همه به نوعی مصرف کننده به شمار می‌آیند و فعالان اقتصادی نیز باید در رعایت مصادیق حقوق مصرف کنندگان و به دست آوردن مزیت‌های رقابتی اهتمام ویژه داشته باشند.


وی با بیان این که تولید کالاهای با کیفیت و بهبود مستمر کیفی تولیدات می‌تواند به ورود بهتر تولیدکنندگان به بازارهای خارجی و جهانی منجر شود، تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی باید در جهت بهبود کیفیت تلاش کنند و روش‌های جدیدی را برای کسب رضایت مشتری مورد توجه قرار دهند.


نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه ایجاد رقابت بین شرکت‌های داخلی، زمینه ساز حمایت از حقوق مصرف کننده می‌شود، اظهار کرد: البته کار کردن در شرایط فعلی که به دلیل برخی محدودیت‌های داخلی و خارجی، کشور در برهه حساسی قرار دارد، نیازمند به کار بستن ابتکار و خلاقیت بی‌شماری از سوی تولید کنندگان است.


وی با بیان اینکه باید تلاش شود کالاهای وطنی و ایرانی مطابق با استانداردهای بین المللی تولید و عرضه شود، تصریح کرد: واحدهای صنعتی در جهت رقابت با محصولات مشابه داخلی و خارجی و نیز بهبود مستمر کیفیت محصولات خود باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه برای ارتقای کیفیت محصولات، همه بنگاه‌های تولیدی نیازمند آموزش و اعمال سیستم‌های کنترل کیفی هستند، گفت: این در حالی است که جلب رضایت مصرف کننده به ارتقای کیفیت محصول نیاز دارد و البته باید با تولید کالاهای با دوام، گزینه‌هایی چون ارائه خدمات پس از فروش و رعایت استانداردهای علمی تدوین شده را نیز در مسیر رعایت حقوق مصرف کننده و نیز مشتری مداری قرار داد.


به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه خدمات پیش از فروش و پس از فروش از مصادیق حمایت از حقوق مصرف کننده است و این موضوع در خرید کالا‌ها و فروش آن و واگذاری واحدهای صنعتی به بخش خصوصی کاملا واضح و روشن است.


نعمت‌زاده همچنین با تاکید بر لزوم ارائه هر چه بهتر خدمات پس از فروش گفت: هزینه کردن برای خدمات پس از فروش نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود و در واقع با این کار میزان تقاضای محصول بالا‌تر رفته و با توسعه بازار، سود قابل ملاحظه‌ای نیز برای بنگاه‌های صنعتی ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته