دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1394 - 11:14
مدیرگروه دکتری روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد

مرکز مشاوره روان‌شناختی واحد علوم و تحقیقات ۷۰۰ ساعت کارورزی برای دانشجویان دکتری برگزار می‌کند/ جلوگیری از صرف هزینه‌های میلیونی دانشجویان

مدیرگروه دکتری روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشجویان مقطع دکتری رشته روان‌شناسی ملزم به گذراندن ۷۰۰ ساعت کارورزی هستند.
کد خبر : 58221

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسن احدی تصریح کرد: مرکز مشاوره روان‌شناختی واحد علوم و تحقیقات با برگزاری این دوره کارورزی برای دانشجویان از صرف هزینه‌های میلیونی از سوی دانشجویان برای انجام این دوره در مراکز خارج از دانشگاه جلوگیری می‌کند.


مدیرگروه مقطع دکتری روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات، با توجه به تعامل موجود میان استادان و دانشجویان در این گروه، گفت: بر اساس ضوابط دانشگاه ازاد اسلامی، همه دانشجویان مقطع دکتری با راهنمایی استادان ملزم به ارایه دو مقاله بر گرفته از پایان‌نامه خود هستند.


وی ادامه داد: بررسی روش‌های نوین آموزش و پرورش، ایجاد بستر مناسب برای تحصیل کودکان در مدارس استاندارد، مسایل حوزه سلامت همچون دیابت نوع دو، عوامل روانی ایجاد سرطان و روش‌های درمانی آن از جمله مسایلی است که در پژوهش‌های محققان این گروه در حال انجام است.


احدی از انتشار کتاب فرهنگ‌نامه روان‌شناسی در دو جلد و ۳۰۰۰ صفحه با همکاری ۴۰ استاد برجسته این حوزه در کشور خبر داد و اظهار کرد: این اثر برای نخستین بار در کشور منتشر شده است و به نظر می‌رسد به دلیل مشکلات کار به صورت گروهی مشکل است که در آینده کتاب مشابهی چاپ شود.


وی با توجه به تداوم برگزاری کارگاه‌های مختلف از جمله اعتیادپژوهی و چگونگی برخورد با سالمند آن افزود: واحد علوم و تحقیقات با همکاری دانشگاه بین‌المللی آزاد کیش در سال ۱۳۹۵ اقدام به برگزاری کنگره بین‌المللی رشد خواهد کرد که اکنون بعضی از مراحل اخذ مجوز از معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را پشت سر گذاشته است.


وی اظهار کرد: مرکز درمانی روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات در نظر دارد در آینده نزدیک از افراد عادی خارج از سیستم دانشگاه نیز مراجعه کننده بپذیرد.


مدیر گروه روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: این گروه با برنامه ریزی برای دعوت از استادان مطرح بین المللی برای شرکت در کارگاه‌ها و نیز تدریس در نیمسال‌های آتی تحصیلی، در تلاش است به جایگاه مدنظر خود در سطح آسیا دست یابد.


وی با توجه به بازار کار مطلوب برای فارغ التحصیلان این گروه گفت: ارتقای کیفیت آموزشی و نیز حفظ تعادل بین تعداد دانشجویان و استادان از جمله برنامه‌های گروه روان‌شناسی واحد علوم و تحقیقات است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته