دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران:

با اجرای طرح شهید سلیمانی آمار مبتلایان و فوتی‌ها ۸۰ درصد کاهش یافت/ مخالفت برخی‌ برای عدم ذکر نام بسیج در طرح شهید سلیمانی

عیسی مالمیر گفت: زمانی که مسئولان وزارت بهداشت در مهار کرونا ناچار می‌مانند از بسیج می‌خواهند که به صحنه بیاید اما مقاومت‌هایی همواره برای ورود بسیج وجود دارد و به‌طور کلی نمی‌خواهند عنوان بسیج ذکر بشود.
کد خبر : 582204
شهید سلیمانی طرح

عیسی مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، در تشریح فعالیت‌های بسیجیان جامعه پزشکی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: پس از فرمایش مقام معظم رهبری در آبان ماه سال گذشته، جمعی از نخبگان و اندیشه‌ورزان بسیج جامعه پزشکی کشور، بنا به فرمایش آقا و دستور اکید فرماندهی کل سپاه و ریاست محترم سازمان بسیج کشور بیش از هزار ساعت کار کارشناسی انجام شد تا طرحی به‌عنوان طرح شهید سلیمانی را تدوین کنند.


وی در ادامه بیان کرد: در ابتدا مقاومت‌هایی عارض شد اما در نهایت مسئولان وزارت بهداشت اذعان کردند که این طرح علمی است و واقعیت اجرائی دارد.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران گفت: سرانجام این طرح از تاریخ یکم آذر ماه طی تفاهم‌نامه‌ای که مابین وزیر بهداشت و ریاست سازمان بسیج مستضعفین امضا شد، جهت اجرا ابلاغ شد.


بیش از ۲۵ هزار نیرو بسیج  داوطلب در تهران بزرگ بکار گرفته شد


مالمیر بیان کرد: در هدف‌گذاری اولیه ما باید می‌توانستیم ۳۰ درصد از آمار متوفیان را کاهش دهیم و البته هدف‌گذاری شده بود که از ماه‌ آینده این میزان به ۶۰ درصد برسد؛ همچنین، باید می‌توانستیم ابتلا را تا ۱۰ درصد کاهش دهیم و باید این دستاورد را به ۵۰ درصد در ماه‌های آینده می‌رساندیم.


وی گفت: در این طرح بیش از ۲۵ هزار نیرو داوطلب در تهران بزرگ به کار گرفته شد که شامل سه فاز مراقبت، حمایت و نظارت بود.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران، تشریح کرد: در این طرح شاهد سیر کاهشی مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم که طی آن فوت مبتلایان به کرونا از ۴۸۶ کشته به ۵۷ کشته در اواخر بهمن ماه تقلیل یافت و توانستیم ۸۰ درصد از هدف‌گذاری‌ها را محقق کنیم اگرچه که در ابتدا انتظار کمتری داشتیم و تصور ما این بود که تنها ۵۰ درصد از اهداف طرح محقق شود.


مالمیر ادامه داد:  این طرح محله‌محور و خانه‌محور بود و به همین خاطر بود که در ایام عید به سبب مسافرت‌ها معلق ماند اما بنا شد که پس از این ایام با ورود به فاز پنجم ادامه پیدا کند


وی افزود: تفاوت گام پنجم با گام چهارم آن است که در گام پنجم واکسیناسیون اضافه شده است و گام پنجم در اواسط اردیبهشت با حضور ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین و وزیر بهداشت امضا گشت و دوباره آغاز گشت.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران، گفت: امروز هزار نفر از نیروهای بسیجی فقط در سطح تهران بزرگ در بحث واکسیناسیون فعال هستند و البته مباحث بیماریابی و حمایتی همچنان پابرجا است.


علی‌رغم ناملایماتی‌ها برای لبیک به فرمان حضرت آقا تا آخر پای کار هستیم


مالمیر خبر داد: این طرح ۱۵۰ نفر مبتلا به کووید-۱۹ و یک نفر شهید مدافع سلامت داشت.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران در خصوص کشمکش‌هایی که در این طرح با مسئولان وزارت بهداشت وجود داشت، گفت: در این دوره هم ما مستثنا از فقدان صداقتی نبودیم که همواره با نیروهای بسیج داشتند. زمانی که مسئولان وزارت بهداشت ناچار می‌مانند از بسیج می‌خواهند که به صحنه بیاید اما مقاومت‌هایی همواره برای ورود بسیج وجود داشته‌ است و به‌طورکلی نمی‌خواهند عنوان بسیج ذکر بشود.  


وی در پایان گفت: برای بسیج این حرف‌ها مهم نیست و ما به‌خاطر لبیک به فرمان آقا تا پایان پای کار خواهیم بود.


انتهای پیام/۴۱۶۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته