دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس وحدت اسلامی و انسجام ملی واحد زاهدان

مولوی بدری: وحدت سیاست نیست، یک تفکر دینی است/ وظیفه هر مسلمانی است که در راستای ایجاد وحدت بکوشد

امام جمعه موقت اهل سنت مسجد مکی شهرستان زاهدان گفت: وحدت یک سیاست نیست بلکه یک تفکر دینی است و قرآن از روی سیاست از وحدت حرف نمی‌زند و وظیفه هر مسلمانی است که در راستای ایجاد وحدت بکوشد.
کد خبر : 58220

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مولوی عبدالغنی بدری شب گذشته در نخستین اجلاس وحدت اسلامی و انسجام ملی که با حضور اندیشمندان تشیع و تسنن در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد برگزار واحد زاهدان برگزار شد، افزود: وقتی کتاب قرآن را بررسی می‌کنیم به وحدت بیشتر از هر موضوع دیگری تاکید کرده است.


امام جمعه موقت اهل سنت مسجد مکی زاهدان بیان کرد: نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) نخستین عملی که در مدینه انجام داد، وحدت بین مسلمانان بود. وحدت بین مسلمانان سیاست مقطعی نیست بلکه باید در جامعه نهادیه شود.


مولوی عبدالغنی بدری افزود: وحدتی که امروز در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده به برکت انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی است.


وی با بیان اینکه وحدت از نظر قرآن که هیچ کتابی از آن بالاتر نیست، مورد بررسی قرار گرفته و وظیفه تمام انبیاء ایجاد وحدت بوده است، عنوان کرد: وحدت چیزی نیست که به راحتی ایجاد شود اما وقتی محور اعتقادی، دین باشد وحدت ممکن است.


امام جمعه موقت اهل سنت مسجد مکی زاهدان بیان کرد: ایجاد وحدت و نزدیک کردن قلوب انسان‌ها به یکدیگر کار آسانی نیست مگر اینکه مسلمانان از محور پیامبر و قرآن که همان دین است، پیروی کنند.


مولوی بدری عنوان کرد: پیامبر از جمله موضوعاتی را که در ایجاد وحدت مهم دانسته اند، محبت کردن و صبر داشتن و احترام گذاشتن به اعتقادات یکدیگر است.


وی با بیان اینکه اختلاف بین شیعه و سنی دسیسه دشمنان است، گفت: به برکت وحدت است که دشمنان توان دیدن کشور ما را ندارند، به امید روزی که مسلمانان با هم دیگر متحد و همدل باشند.


به گزارش آنا، در این همایش از منادیان تحکیم وحدت در استان قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته