دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیکشهر: هفته وحدت نماد اتحاد مسلمانان در برابر استکبار جهانی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر هفته وحدت را نماد اتحاد مسلمانان در برابر استکبار جهانی دانست و مهم‌ترین پیام هفته وحدت را نیز تضمین امنیت کشورهای اسلامی ابراز کرد که اتحاد مسلمانان ضریب امنیت برگزاری شعائر دینی و ملی مسلمانان را افزایش خواهد داد.
کد خبر : 58214

موسی رئیسی با تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همچنین هفته وحدت، وحدت مسلمانان را دژی محکم برای اسلام دانست و به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: امروزه با توجه به هجمه دشمنان علیه ایران اسلامی و صرف هزینه‌های گزاف برای تفرقه و اختلاف افکنی در کشورمان و کشورهای اسلامی، اهمیت نامگذاری این هفته از سوی امام خمینی(ره) بیشتر احساس می‌شود و بحمدالله ایران اسلامی امروزه در میان کشورهای اسلامی الگوی وحدت به شمار می‌رود.


به گفته رئیسی، آنچه تاکنون کشور و دین ما را از کینه دشمنان و شیاطین‌‌ رها ساخته، هوشیاری در قبال مسائل، اتحاد، یکپارچگی و پیروی از ولایت فقیه است.


این مسئول از قران کریم و پیامبر اکرم (ص) به عنوان عوامل و الگوهای وحدت در کشورهای اسلامی یاد کرد و افزود: وحدت، مهم‌ترین عامل بقا و پیشرفت و ترقی یک جامعه است چرا که کمال، ترقی و پیشرفت جوامع، جز در پرتو وحدت کلمه و برادری، همکاری و هماهنگی میسر نمی‌شود.


وی خاطرنشان کرد: ما مسلمانان یک سری نقاط مشترک و یک سری نقاط افتراق داریم ولی نقاط اشتراکمان به مراتب بیشتر از نقاط اختلاف است. وحدت یعنی با پذیرش تفاوت‌ها بر مبنای اشتراکات دینی و انسانی و ارزشهای عالیه اسلامی حرکت کنیم.


رئیسی از دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از نمونه عینی وحدت در کشورمان یاد کرد و افزود: وقتی پای خاک و عزت و سربلندی کشورمان در میان باشد تمامی اقوام و مذاهب به عنوان یک ید واحد یا یک ایرانی پابه پای هم و در کنار یکدیگر از این آب و خاک دفاع می‌کنند.


وی بیان کرد: شهرستان نیکشهر در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که شهید سبیل اخلاقی از شهرستان نیکشهر به عنوان جوان‌ترین شهید کشور با ۱۱ سال از این نمونه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته