دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1400 - 09:47
کلانتری به آنا خبر داد؛

اخذ مجوز صلاحیت پژوهشی برای ۱۷ رشته دانشگاه آزاد اسلامی اراک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از اخذ مجوز صلاحیت پژوهشی برای ۱۷ رشته گروه آموزشی این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 582112
حسین کلانتری

حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اراک درباره اخذ مجوز صلاحیت پژوهشی برای ۱۷ رشته گروه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار کرد: بر اساس موافقت و تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و با استناد به نامه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز صلاحیت پژوهشی این واحد دانشگاهی برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی در ۱۷ رشته گروه آموزشی صادر شد.


وی افزود: این ۱۷ رشته‌ شامل رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، علوم اجتماعی، حقوق، ریاضی و آمار، علوم ارتباطات و فرهنگی، شیمی، علوم کامپیوتر و رشته مهندسی شیمی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک عنوان کرد: توانمندی‌های دانشگاه در زمینه اعضای هیئت علمی متخصص، کارشناسان با تجربه و خبره، تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، اشتغال به تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط و تجربه اجرای صدها پروژه تحقیقاتی درون و برون‌دانشگاهی در این واحد دانشگاهی از دلایل اصلی دریافت صلاحیت انجام فعالیت پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.


کلانتری گفت: از مزایای اخذ این مجوز می‌توان از شرکت در مناقصات دولتی و غیردولتی مرتبط در سطح استانی و ملی، بهره‌مندی از ترک تشریفات در مناقصات، اخذ طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی و برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و معاف شدن طرح‌ها از بیمه نام برد.


به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در رشته‌های علوم و مهندسی آب–آبیاری، به‌نژادی، بیوتکنولوژی، تولیدات گیاهی، محیط‌زیست و منابع طبیعی نیز دارای مجوز صلاحیت پژوهشی است.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته