دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای اهواز، سراوان، سنقروکلیایی، میناب، آباده، لاهیجان، کاشمر، بوشهر، بوکان و سبزوار

نشست اعضای ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر : 58211

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اهواز در محل دفتر ریاست دانشگاه با حضور دکتر شهرام لک رئیس واحد اهواز، فرجیان مدیرکل بنیاد شهید استان خوزستان، نورانی معاون فرهنگی بنیاد شهید استان خوزستان، قهفرخی رئیس بنیاد شهید منطقه۲ و بلدی معاون فرهنگی بنیاد شهید منطقه۲ اهواز و هیات رئیسه دانشگاه آزاد و دیگر اعضای ستاد برگزار شد.


لک با تجلیل از خدمات مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان نسبت به دانشجویان شاهد و ایثارگر به تشریح وظایف و عملکرد ستاد شاهد و ایثارگر واحد پرداخت.


در ادامه این نشست درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تشکیل کانون‌های فرهنگی و هسته‌های علمی و پژوهشی و بررسی مشکلات دانشجویان ممتاز و نخبه و برگزاری اردوهای زیارتی و راهیان نور برای دانشجویان شاهد و ایثارگر بحث و تبادل نظر شد.


برگزاری دومین دوره مسابقات فوتسال شهدای مدافع حرم از سوی بسیج کارکنان واحد اهواز


به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم یک دوره مسابقات فوتسال بین۶ تیم از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد .


در پایان تیم‌های انتظامات دانشگاه و دانشکده کشاورزی و امور اداری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و جوایزی ارزنده به ۳تیم برنده اهدا شد.




کارگاه آموزشی راه‌های پیشگیری و درمان آنفولانزای نوع A در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار می‌شود


این کارگاه آموزشی که با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان معاونان و کارکنان در سالن کنفرانس ساختمان اداری این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.


هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی بیشتر با این بیماری و راه‌های انتقال و پیشگیری درمان و توصیه های بسیار مهم در زمان ابتلا به این بیماری برای شخص بیمار باید رعایت کند مطرح شود.



دیدار شورای فرهنگی واحد سنقر و کلیایی با امام جمعه به مناسبت هفتهٔ وحدت حوزه و دانشگاه


دکتر حسین قاسمی رئیس واحد سنقر و کلیایی در این نشست که به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد برگزار شد، با ارائهٔ گزارشی از اقدامات انجام شدهٔ فرهنگی در نیمسال تحصیلی گذشته، به بیان اهمیت وحدت دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه پرداخت و متذکر شد که استادان دانشگاه در کنار تدریس در کلاس درس، به معارف دینی و مذهبی نیز توجه خاصی دارند و دانشجویان را به فراخور حال به توجه در هر دو حوزهٔ علم و معنویت اسلامی دعوت می‌کنند و از علی برقراری امام جمعهٔ شهرستان، درخواست کرد دانشگاه و حوزه‌های علمیه را در شکل گیری این وحدت مبارک یاری کند.


در ادامه برقراری با توجه به این مهم، همراهی این دو قشر فرهیخته را منشاء بروز آثار خیرات و برکات زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.


برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی در واحد میناب


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب از برگزاری تعدادی کارگاه آموزشی و سخرانی از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: در هفته پزوهش برنامه‌هایی انجام و اجرا شد که اهم آن اجرای کارگاه آموزشی و سخنرانی بود که با همت و همکاری اعضای هیات علمی تمام وقت با موضوع‌های آرکی تایپ و نقش کهن الگو‌ها در معماری پایدار، اقتصاد مقاومتی راهکار‌ها و چالش‌ها، آموزش شبیه سازی سیستم‌های مکانیک سیالات و انتقال حرارت با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی با نرم افزار Fluent، بدست آوردن تصویر واحدهای ناکارا با استفاده از تخصیص منابع مرکزی در تحلیل پوششی داده‌ها، آئین نگارش و کاربردهای آن در مکاتبات اداری، تحلیل مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان، بررسی انرژی‌های نو موجود در استان هرمزگان و استفاده از آن‌ها جهت تولید برق بود.


حبیب خدادادی افزود: اجرای مسابقه سودوکو از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی بود که به برترین‌های این مسابقه هدایایی اهدا شد.


عضو هیأت علمی واحد آباده عضو کمیته علمی و داوری همایش ملی حفاظت خاک و آبخیزداری شد


در حکمی از سوی رئیس اولین همایش ملی حفاظت خاک و آبخیزداری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده به عنوان عضو کمیته علمی و داوری این همایش انتخاب شد.


دکتر مجید شبان از استادان گروه محیط زیست و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده است و سابقه ارائه چندین مقاله و طرح در همایش‌های ملی و بین المللی دارد.


کنفرانس‌های حفاظت آب و آبخیزداری بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.



کارگاه تخصصی مدیریت کسب و کار در ورزش (کارآفرینی ورزشی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد


در این کارگاه که با حضور تعداد بیش از صد نفر از دانشجویان، مربیان و اساتید تربیت بدنی و به مدرسی دکتر محمدرضا برومند عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد علاقه مندان با شیوه‌های اشتغال زایی، مدیریت کسب و کار، نحوه اشتغال زایی و... آشنا شدند.


در پایان به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه اهدا شد.


برومند دارای مدرک دکتری مدیریت ورزشی، عضو هیات علمی دانشگاه ودبیر کارگروه اشتغال ورزش شهرداری تهران است.


واحد کاشمر میزبان هشتمین نشست شورای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی


هشتمین نشست شورای پژوهش و فناوری دانشگاه‌‏های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به میزبانی واحد کاشمر برگزار شد.


رئیس واحد کاشمر گفت: در این نشست دکتر مهرآذین رئیس شورای پژوهشی استان برابر صورتجلسه به بیان راهکارهای برای توسعه و تسهیل امر پژوهش شد.


دکتر علی زمانی رئیس دبیرخانه هیات امنا نیز در این جلسه به تبیین بخشنامه‌‏های کلان دانشگاه در امر تحقیق پرداخت و بر دقت نظر در این حوزه تاکید کرد.


دکتر محمد جعفری با توجه به ارائه گزارش عملکرد پژوهشی واحدهای استان در سه سال گذشته در این جلسه ، اظهار کرد: پیگیری مصوبات و پاسخ‏گویی به درخواست‌‏های ارسالی و بررسی مشارکت واحدها در برگزاری همایش‏‌های علمی از اهم مباحث مطروحه در این نشست بود.


کارگاه آموزشی نماز و احکام ویژه کارکنان


به گزارش خبرگزاری آنا از بوشهر، بنا به ضرورت و احساس نیاز و به پیشنهاد دفتر گزینش واحد بوشهر و با همکاری ستاد اقامه نماز و دفتر مطالعات نیروی انسانی این واحد دانشگاهی، یک دوره کارگاه آموزشی با محوریت احکام، نماز و مسائل شرعی برگزار شد.


سیدهادی حسینی مدیر گزینش واحد بوشهر در این باره به خبرنگار آنا گفت: این کارگاه به مدت ده روز و ۳۲ ساعت آموزشی تدوین شده است. شرکت در این کلاس برای تمامی کارکنان واحد آزاد بوده و و هیچ محدودیتی نیز نخواهد داشت.


حسینی با تأکید بر ضرورت و اهمیت شناخت احکام و مسائل شرعی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین واجبات دین مبین اسلام که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، فراگیری احکام دین است که درک و فهم درست نسبت به مسائل آن و عمل بر طبق آن تضمین کننده سعادت انسان است.


وی با بیان روایتی از امام صادق (علیه‌السلام) که فرمودند: «کسی که بدون علم و آگاهی اعمالش را انجام دهد مانند فردی است که به سمت سرابی در بیابان حرکت کند لذا هر چه تند‌تر برود از مقصدش دور‌تر می‌‌شو د» خاطر نشان کرد: هر فرد مسلمانی باید شناخت کامل درباره مسائل دین اسلام داشته باشد و با بصیرت نسبت به احکام و معارف آن، واجبات شرعی خود را انجام دهد.


آموزش این کارگاه آموزشی را قدیر خواجه‌پور، مدیر فرهنگی واحد بوشهر بر عهده دارد.


واحد بوکان، میزبان مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی


مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی روز شنبه ۵ دی ماه به میزبانی واحد بوکان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار آنا، در این رقابت‌ها ۷ تیم از دانشگاه‌های ارومیه، مهاباد، خوی، میاندآب، شاهین دژ، سلدوز و بوکان به مدت ۳ روز با یکدیگر رقابت می‌کنند که تیم بر‌تر این دوره از رقابت‌ها به عنوان نماینده استان به مسابقات کشوری راه می‌یابد.


این دوره از مسابقات از ۵ دی ماه آغاز شده و تا ۸ دی ماه ادامه خواهد داشت.


براساس این گزارش، این رقابت‌ها در ۲ گروه ۳ تیمی و ۴ تیمی برگزار می‌شود و دور اول به صورت دوره‌ای و بقیه مسابقات به صورت حذفی به انجام می‌رسد.


دکتر رضا ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان گفت: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ایجاد رابطه دوستانه و صمیمی بین دانشجویان دیگر واحدهای دانشگاهی استان و بالا بردن سطح فنی بازیکنان دانست.


کارگاه کمک‌های اولیه‌ دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با برگزاری آزمون نهایی به کار خود پایان داد


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برگزاری یک دوره کارگاه کمک‌های اولیه با حضور دانشجویان این دانشگاه خبر داد.
دکتر علی‌اکبر جنّت‌آبادی با بیان اینکه این کارگاه به‌همت کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر واحد سبزوار برگزار شد گفت: بیش از 100 شرکت‌کننده در آزمون‌ پایانی این کارگاه که در دو قسمت کتبی و عملی بود شرکت کردند.
وی افزود: دانشجویان شرکت‌کننده در دوره‌ی کمک‌های اولیه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار ضمن آشنایی با انواع وسایل و تجهیزات امداد و نجات، روش‌های اصولی و مهم مانورها و عملیات‌های امداد و نجات را فرا گرفتند.
معاون دانشجویی و فرهنگی واحد سبزوار با ابراز خرسندی از استقبال دانشجویان از این کارگاه گفت: امیدواریم در دوره‌های آتی و تکمیلی این کلاس‌ها نیز شاهد استقبال پُرشور دانشجویان باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته