دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس وحدت اسلامی و انسجام ملی واحد زاهدان

کمالیان: مهم‌ترین وظیفه شیعه و سنی دشمن‌شناسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز برای حفظ وحدت مهم‌ترین وظیفه شیعه و سنی دشمن‌شناسی است.
کد خبر : 58208

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امین‎رضا کمالیان در نخستین اجلاس وحدت اسلامی و انسجام ملی که با حضور اندیشمندان تشیع و تسنن در واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان موضوع وحدت را از دیدگاه حقوقی، جامعه‌شناختی، ایدئولوژی و روانشناسی مورد بررسی قرار داده‌اند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: وحدت اسلامی از جمله موضوعاتی است که در علوم اجتماعی و دینی از جایگاه وسیعی برخوردار است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خاطرنشان کرد: اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در طول تاریخ، سلاحی در دست دشمنان اسلام بوده، هست و خواهد بود.


کمالیان وحدت و یکپارچگی مسلمانان را از تعالیم اساسی دین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنی دانست و عنوان کرد: اختلاف، خصومت، تفرقه و تشتت به عنوان ضعف و محور قدرت و عظمت جامعه اسلامی تلقی می شوند و مسلمانان به اجتناب از آن امر شده‌اند.



وی افزود: در تمام این بررسی‌ها، کلمه وحدت یک پدیده است که جامعه با توجه به مبنای اسلام پیگیر آن بوده است.


این مسئول عنوان کرد: در دانشگاه پیگیری موضوعات فرهنگی در راستای وحدت و برگزاری جلسات با همکاری دانشجویان و فرهنگ‌دوستان صورت گرفته است.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این دانشگاه سعی شده دبیرخانه‎ای در راستای انجام پژوهش‎ها در خصوص وحدت اسلامی تشکیل داده و موضوع وحدت را مورد بررسی قرار دهیم.


به گزارش آنا، در این همایش از منادیان تحکیم وحدت در استان قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته