دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1394 - 09:11

بهداد سلیمی: بدون آمادگی به ریو نمی‌روم/ اگر من بودم «لوچف» نمی‌توانست رکورد رضا زاده را بشکند

دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: حسین رضازاده از ماندگارترین وزنه‌برداران ایران و جهان است و بازگشت عنوان قوی‌ترین مرد جهان به او خیلی مرا خوشحال کرد.
کد خبر : 58206

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، درست قبل از مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آمریکا بود که وزنه‌برداری ایران دچار شوک شد و بهداد سلیمی از ناحیه زانو به شدت آسیب دید و مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا را از دست داد. حالا نزدیک به دو ماه است که مرد طلایی وزنه‌برداری زانوی خود را به جراحان سپرده است به این امید که با بازیابی سلامتی‌اش با آمادگی کامل به المپیک ریو برود تا درخشش دومین مدال طلای المپیک را بر سینة‌اش ببیند. با بهداد سلیمی قویترین مرد جهان در مورد وضعیت جسمانی‌اش صحبت کردیم که ماحصل این گفت‌وگو در ادامه می‌‌آید:


*روزهای پس از مصدومیت را چگونه سپری می‌کنید و هم‌اکنون در چه وضعیتی هستید.


- خدا را شکر، وضع خوبی دارم و مدتی است که می‌توانم پایم را روی زمین بگذارم و از چند وقت دیگر هم بدون عصا راه خواهم رفت. در این مدت تمرینات بالاتنه را انجام داده‌ام تا از آمادگی بدنی خارج نشوم. هنوز مشخص نیست که تمریناتم را از چه زمانی شروع می‌کنم اما هفته آینده با پزشکم صحبت خواهم کرد و اگر خوب پیش برود حدود 40 یا 45 روز دیگر تمریناتم را آغاز خواهم کرد.


*این روزها همه نگران این هستند که بهداد سلیمی به المپیک می‌رسد یا اینکه....


- تلاش من و کادر پزشکی این است که به مسابقات المپیک برسم اما رسیدن یا نرسیدن من دست خداست. مطمئن باشید که تمام تلاشم را خواهم کرد و اگر اوضاع خوب پیش برود تا عید تمرینات خوبی خواهم داشت و با قدرت راهی المپیک می‌شوم. مسلما بهداد سلیمی ناآماده به المپیک نخواهد رفت چرا که تنها هدف من این است که با آمادگی کامل در المپیک برای ایران افتخارآفرینی کنم. هدف هر ورزشکاری حضور در المپیک و به دست آوردن نتیجه دلخواهش است. من هم تلاشم را خواهم کرد امیدوارم که با نهایت آمادگی به این مسابقات برسم.


*غیبت بهداد سلیمی در مسابقات جهانی آمریکا به شدت احساس شد، چرا که تیم ایران در این رقابت‌ها نتوانست نتیجه خوبی به دست بیاورد و عملکرد بسیار ضعیفی داشت.


- تیم قبل از اعزام با بدشانسی بسیار زیادی روبه‌رو شد به اعتقاد من کادر فنی و حسین توکلی تمام تلاشش را برای این تیم انجام داد اما گاهی اتفاقات از دست انسان خارج است. تیم ایران جدا از بدشانسی از نظر روحی و روانی هم وضع خوبی نداشت. به هرحال داشته‌های تیم ملی برای مسابقات جهانی همین مقدار بود و در آمریکا شانس با ما یاری نکرد اما آن چیزی که مهم است ادامه راه قهرمانی است و امیدوارم که تیم در مراحل بعدی و به‌خصوص المپیک نتیجه خوبی به دست بیاورد.


*در غیاب تو وزنه‌بردار روسی با شکست رکورد جهان عنوان قوی‌ترین مرد جهان را از آن خود کرد. اما اعلام دوپینگ او و بازگشت عنوان قوی‌ترین مرد جهان به ایران باعث خوشحالی شد.


- قطعاً همینطور است. من هم به عنوان یک ایرانی وقتی شنیدم که وزنه‌بردار روس رکورد حسین رضازاده را زد و دیگر نام ایران جزو رکوردهای سنگین‌وزن نیست ناراحت شدم. رضازاده یکی از ماندگارترین وزنه‌بردارن ایران است و برای این رکورد هم سال‌ها زحمت کشید. من هم خوشحالم دوباره نام ایران به جدول رکوردداران وزنه‌برداری بازگشت اما از اینکه رقیبی را که دوست داشتم با او رقابت کنم از دست دادم ناراحت هستم. من از زمانی که در رده جوانان وزنه می‌زدم با لوچف هم‌دوره بودم و یکی از دوستان صمیمی من است. ما می‌توانستیم با یکدیگر رقابت خوبی در المپیک داشته باشیم و حضور او در رقابت‌ها سطح مسابقات را بالا می‌برد.


*اگر شما در این مسابقات حضور داشتید لوچف نمی‌توانست رکورد بزند؟


- بله همینطور است. زمانی که رقابت سنگین باشد نه تنها منٰ بلکه اگر چند وزنه‌بردار فوق‌سنگین دیگر هم حضور داشتند رقابت سخت می‌شد و به طور حتم لوچف نمی‌توانست رکورد بزند. وقتی او با وزنه 248 کیلویی مدالش قطعی شد راه برایش هموار و برای حمله به رکورد دنیا آماده شد و در نهایت نیز رکورد جهانی را جا‌به‌جا کرد.


*بعد از مسابقات جهانی و کسب مدال نقره کیانوش رستمی گویا بی‌توجهی‌ها به وزنه‌برداران بازهم شروع شده است.


- متأسفانه همه از رشته وزنه‌برداری توقع مدال و افتخارآفرینی دارند در حالی که از وزنه‌برداران حمایت نمی‌شوند. هم‌اکنون کیانوش رستمی یکی از امیدهای ایران است و نباید در مدت باقی‌مانده غیر از المپیک دغدغه دیگری داشته باشد اما بی توجهی‌ها او را بسیار بی‌انگیزه می‌کند. کیانوش تنها وزنه‌برداری بود که از مسابقات جهانی با مدال برگشت و به اعتقاد من مدال نقره او دست کمی از طلا نداشت. اما در این مدت اخیر باز هم بی مهری‌ها به او برای ادامه راه بی انگیزه‌اش کرده‌است. امیدوارم مسئولان هر چه سریعتر از کیانوش حمایت کنند تا دغدغه‌ای غیر از المپیک نداشته باشد و با خیال آسوده تمریناتش را دنبال کند.


*وجود مشاور بلغاری در کادر فنی را چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید دراین شرایط به وزنه‌برداری ایران کمک خواهد کرد.


- نظری در این رابطه ندارم. من همیشه سعی می‌کنم که تمریناتم را انجام دهم و وارد مسائل حاشیه‌ای نشوم. به طور حتم کادر فنی و فدراسیون وزنه‌برداری همه جوانب را سنجیدند و به این نتیجه رسیدند که مشاور بلغاری در وضع فعلی به تیم ملی کمک خواهد کرد؛ بنابراین ما نمی‌توانیم در این موضوع دخالتی داشته باشیم. امیدوارم که هر اتفاقی که برای وزنه‌برداری می‌افتد مفید باشد و به نفع این رشته و ورزشکاران باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته