لزوم توجه به روابط عمومی الکترونیک
گروه استانهای خبرگزاری آنا، با توجه به تغییر رویکرد روابط عمومیها از روش سنتی و با درنظرگرفتن شرایط کنونی دنیا و کشور که درگیر بیماری کرونا هستیم، بیشتر فعالیتها به سمت مجازی سوق داده شده است؛ حوزهای در این کارزار موفق است که به سمت فعالیتهای فناورانه در حرکت باشد.
مجموعههایی که دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات را با روابط عمومی سنتی ترکیب کردهاند، باعث خلق ایدههای جدید شده و در ادامه روند کاری موجب کاهش هزینهها، پاسخگویی مناسب و سریعتر، کارآمدی مؤثر و پویایی در کل مجموعه را شاهد خواهند بود.
با توجه به نقش مؤثر و اساسی حرفه روابطعمومی و مسئولیتپذیری اجتماعی دوچندان آن، این حوزه نیازمند کارشناسانی است که با بهکارگیری علم و تخصص در فضای مجازی و عمل و تجربه در تکامل آن بکوشند.
نحوهٔ بهکارگیری فناوریهای جدید ارتباطی و شیوههای نوین اطلاعرسانی در مسیر ارائه خدمات منطبق بر خواستههای مخاطبان بهطور لحظهای بهمنظور تحقق اهداف روابط عمومی است.
در این برهه زمانی بیش از پیش باید به روابط عمومی الکترونیک توجه کرد؛ چراکه راه برونرفت و ارتباط دوسویه با مخاطبان برای بازخورد عملکرد سازمانها، ادارات، شرکتها و... در کنار روشهای سنتی استفاده از ابزارهای الکترونیک است که با مهیاکردن زیرساختها و برگزاری دورههای آموزشی برای کارشناسان و مسئولان روابطعمومی علاوه بر ارتقای دانش و تخصصهای بهروز باعث اثربخشی بیشتر در ارائه خدمات به جامعه و مهارتهای ارتباطی با محیطهای آفلاین و آنلاین و مدیریت هوشمندانه مجموعه میشود.
متخصصان حرفه روابطعمومی باید هماندیشی را بهعنوان ضرورتی حتمی در نظر داشته باشند؛ چراکه موجب اشتراکگذاری فعالیتها و تجارب میشود که در ایام کرونا و حتی بعد از مهار این ویروس مرگبار و برگشتن فعالیتها بهصورت عادی میتوان این هماندیشیها را بدون هیچ هزینهای در راستای همفکری بهصورت مجازی برگزار کرد.
پیشنهاد میشود روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری رویدادی مجازی با حضور رئیس و استادان مطرح دانشگاه در حوزه ارتباطات و مدیران و مسئولان روابط عمومی این روز را گرامی بدارند.
انتهای پیام/