دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1400 - 00:11
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تمام بیماران خاص باید در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند

سید محمد پاک‌مهر گفت: نباید در رسیدگی به وضعیت بیماران خاصی که تاکنون جزء لیست بیماری‌های خاص نبوده‌اند، تعلل کرد و خود دولت می‌تواند این بیماران را در اولویت واکسیناسیون قرار دهد.
کد خبر : 581707
فازسوم تزریق واکسن کووایران برکت

سید محمد پاک‌مهر، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، در رابطه با واکسیناسیون بیمارانی که بیماری آنها از لحاظ پزشکی خاص تلقی می‌شود اما تاکنون توسط مجلس به عنوان بیماری‌ خاص مصوب نشده‌ است که بتوانند در این شرایط از اولویت در واکسیناسیون استفاده کنند اما خطر تلفات و ابتلا در بین آنها وجود دارد، گفت: امروز هر کس که آسیب‌پذیرتر است نسبت به دریافت واکسن اولویت دارد.


وی در ادامه بیان کرد: برخی موضوعات اگر قرار باشد به مجلس و صحن و تصویب برسند مهلتی باقی نمی‌ماند، باید از دولت و وزارت بهداشت بخواهیم که با اولویت خطری که ابتلا برای افراد ایجاد می‌کند اقدام به واکسیناسیون کنند.


نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نباید رسیدگی به بیماری‌های خاصی که تاکنون جزء لیست بیماری‌های خاص نبودند تعلل کرد، اگر قرار باشد صبر کنیم که موضوع مطرح شود، بعد امضا از نمایندگان گرفته شود و در صحن به تصویب برسد خیلی‌ها می‌میرند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: دولت باید به این موارد خارج از مهلت رسیدگی کند.


پاک مهر گفت:  متأسفانه موضع دولت به قدری در مدیریت ضعیف شده است که مردم برای درخواست‌هایی که باید از دولت داشته باشند به مجلس می‌آیند اما مردم باید توجه کنند که کارهای مجلس زمانبر است و قوه مجریه نهادی است که می‌تواند با سرعت اقدام کند.


وی در ادامه بیان کرد: دولت می‌تواند بیماران خاصی را که تاکنون در لیست بیماری‌های خاص قرار نگرفتند، مانند بیماران ای‌بی یا بیماران نوع یک دیابتی را در اولویت واکسیناسیون قرار دهد.


انتهای پیام/۴۱۶۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته