دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد بندرعباس

مقام عالی قضایی هرمزگان به سوال دانشجویان پاسخ داد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با توجه به نقش تاثیرگذار جامعه دانشگاهی در حماسه9 دی در کشور گفت: نقش استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در حماسه آفرینی روز تاریخی و ماندگار 9 دی بی نظیر و بی بدیل بود.
کد خبر : 58166

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در نشست خود با دانشجویان و استادان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس که با حضور دیگر مسئولان قضایی استان برگزار شد، گفت: در روز 9 دی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده نظام را مأیوس و ناامید و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را شاد کرد.


اکبری با تبیین عملکرد و جایگاه قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تکالیف متعدد و مهمی از جمله رسیدگی به شکایات و برگرداندن حقوق دیگران را بر عهده دارد.


وی پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر وظایف خطیر دادگستری دانست و افزود: قوه قضاییه همواره در صدد بوده تا با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی از بروز هرگونه جرم و جنایت در کشور جلوگیری کند و از آمار آسیب های اجتماعی در جامعه بکاهد.


در این جلسه دانشجویان در زمینه­‌های مرتبط با عملکرد دادگستری کل استان هرمزگان سولاتی مطرح کرده و هریک از مسئولان حاضر به فراخور موضوع به پاسخگویی به موارد مطرح شده پرداختند.


عمده مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان را مواردی نظیر اجرای قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی جدید و نحوه اجرای قانون حقوق شهروندی به خود اختصاص می‌داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته