۲۹/ بهمن /۱۴۰۳
رفیعی:

برخی از مدیران ارشد سازمان‌ها می‌خواهند روابط عمومی بلندگوی آنان باشد!

رئیس هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: برخی از مدیران ارشد سازمان‌ها می‌خواهند روابط عمومی بلندگوی آنان باشد که باید برای آنان آموزش ارتباطات گذاشت.
روابط عمومی

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین همایش مجازی «رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها» با شعار روابط عمومی؛ تعامل، حمایت و مانع‌زدایی به همت دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صبح امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


نشست اول با موضوع روابط عمومی و تحولات آینده ایران با حضور محمدرضا رسولی، معاون دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی و دبیر علمی همایش، بیتا شاه‌منصوری، مدیر گروه ارتباطات، روزنامه‌نگاری و رسانه واحد تهران مرکزی، مهناز رونقی، مدیرگروه مطالعات فرهنگی واحد تهران مرکزی، داوود زارعیان، استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خسرو رفیعی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور، قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی کشور و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.


خسرو رفیعی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران در این همایش گفت: مدیران ارشد سازمان‌ها و نهادها، اگر فهم بالایی از روابط عمومی‌ها داشته باشند در کار خود موفق‌تر می‌شوند. در واقع نیروهای روابط عمومی سازمان‌ها در شرایط کنونی علم روابط عمومی را یاد گرفته‌اند و اهرم اصلی برای نشان دادن سازمان خود هستند.


وی افزود: برای اینکه روابط عمومی به‌روز باشد باید با تکنیک‌های جدید و روز دنیا برای پیشبرد کارهای سازمانی استفاده کرد. در واقع روابط عمومی با مدیریت سازمان و رسانه‌ها متفاوت است. همچنین برخی نهادها در یک سال ۸ مدیر روابط عمومی تغییر می‌دهند و این خوب نیست.


رئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران بیان کرد: دوستی، مهربانی و شناخت در روابط عمومی مهم‌ترین اصل است و باید با افراد ارتباط خوبی برقرار کنیم. نباید چالش‌های یک سازمان را پنهان کنیم، بلکه باید نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کنیم. برخی از مدیران ارشد سازمان‌ها می‌خواهند که روابط عمومی بلندگوی آنان باشد! در واقع باید برای مدیران ارشدها سازمانی، آموزش ارتباطات و روابط عمومی گذاشت.


لزوم تدریس روابط عمومی کاربردی در دانشگاه‌ها


رفیعی گفت: نیازمند بازنگری در روش مواجهه مدیران میانی و ارشد با روابط عمومی سازمان‌ها هستیم. باید بتوانیم برای آینده‌نگری برنامه داشته باشیم و مدیران ارشد به فهم مشترک و بالایی از روابط عمومی برسند. همچنین دانشجویان رشته ارتباطات و روابط عمومی باید در دانشگاه‌ها روابط عمومی کاربردی را یاد بگیرند. سازمان‌ تولیدی با خدماتی متفاوت است و روابط عمومی در هر سازمان تفاوت دارد و باید برای دانشجویان در این راستا کارآموزی مناسبی در نظر گرفت.


وی ادامه داد: اگر دانشجویی علاقه به روابط عمومی ندارد، این رشته را رها کند. روابط عمومی ارگان‌ها ساعت کاری ندارند و اشخاص باید در این رشته علاقه و عشق فراوان داشته باشند که بتوانند موفق شوند. باید به کارآموزی دانشجویان توجه بسیاری شود.


انتهای پیام/۴۱۱۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب