دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1394 - 16:58

وزیر آموزش و پرورش: دوره ابتدایی به لحاظ کیفی مورد توجه قرار می‌گیرد/ انسداد مبادی بی‌سوادی از سیاست‌های ما است

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در اجرای سند تحول نظام آموزشی که زیرساخت آن در برنامه ششم توسعه شکل می‌گیرد بتوانیم به دوره ابتدایی هم به لحاظ کمی و کیفی بیش از پیش توجه کنیم.
کد خبر : 58161

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا علی‌اصغر فانی ظهر امروز در همایش ملی آموزش دو سالانه ابتدایی که در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: دوره ابتدایی زیرساخت‌های شخصیت دانش‌‌آموز را تشکیل می‌دهد.


وی افزود: امیدواریم در اجرای سند تحول نظام آموزشی که زیر ساخت آن در برنامه ششم توسعه شکل می‌گیرد بتوانیم به دوره ابتدایی هم از لحاظ کمی و هم کیفی توجه کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول، زیرنظام‌هایی برای نظام آموزش و پرورش وجود دارد، عنوان کرد: زیرنظام منابع انسانی، زیرنظام مدیریت و رهبری آموزشی، زیرنظام فضا و تجهیزات آموزشی، زیرنظام مالی و منابع بودجه‌ای، زیرنظام پژوهش و ارزشیابی و زیرنظام برنامه درسی از جمله این زیرنظام‌ها است.


فانی با بیان اینکه تحول در نظام آموزش و پرورش بستگی به تحول در منابع انسانی دارد، تصریح کرد: این 6 زیرنظام ارکان نظام آموزش و پرورش هستند که در رأس آن‌ها منابع انسانی وجود دارد.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، تحول یک کلمه بوده اما پشت این وجود لفظی یک دنیا کار نهفته است، ادامه داد: بیان لفظی تحول ایجاد نمی‌کند بلکه تحول در ارکان آموزش و پرورش بوده و مهم‌ترین رکن آن نیز معلم است.


وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امیدواریم بتوانیم روش دکتر شکوهی را در همه ارکان آموزش و پرورش و به ویژه در دبستان و پیش‌دبستانی که زیرساخت منابع انسانی را شکل می‌دهد، اعمال کنیم.


فانی اظهار امیدواری کرد، نخستین همایش ملی آموزش ابتدایی در خراسان جنوبی زمینه‌ای برای توسعه کیفی آموزش ابتدایی در کشور باشد.


وی با بیان اینکه در دولت یازدهم انسداد مبادی بی‌سوادی یکی از سیاست‌های جدی وزارت آموزش و پرورش است، افزود: به همین منظور تاکنون توانسته‌ایم از طریق خانه به خانه، کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنیم.


لازم به ذکر است، وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سخنان خود پیامی از طرف رئیس‌جمهور برای همایش قرائت کرد، همچنین در این مراسم از مقام شامخ دکتر شکوهی پدر تعلیم و تربیت ایران تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته