۲۳/ اسفند /۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خبر داد؛

طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پاسخگویی به دانشجویان و ارباب‌رجوع

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خرسان رضوی از طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پاسخگویی به دانشجویان و ارباب رجوع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خبر داد.
مسعود طاهری لاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، مسعود طاهری‌لاری در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پاسخگویی به دانشجویان و ارباب رجوع برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای آینده خبر داد و گفت: به‌کارگیری فناوری اطلاعات، نقش کارساز و مهمی بر عملکرد دانشگاه دارد.


این مسئول دانشگاهی افزود: به‌منظور بهره‌برداری از ظرفیت و قابلیت‌های مرکز فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در راستای مأموریت خود در سطح استان خراسان‌رضوی در شرایط کرونا و پس از آن در شرایط عادی، تحقق نظام پاسخگویی غیرحضوری و مجازی به دانشجویان و ارباب رجوع و تکریم مخاطب را جزء مهم‌ترین فعالیت‌های خود می‌داند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌ رضوی مطرح کرد: طراحی و پیاده‌سازی این سامانه باعث افزایش سرعت پاسخگویی، دقت، شفافیت، کاهش هزینه، اصلاح ساختار و بهره‌وری سازمانی می‌شود.


تشریح مشخصات فنی و اجزای سامانه مدیریت پاسخگویی به دانشجو و ارباب رجوع


طاهری لاری با تشریح مشخصات فنی و اجزای سامانه مدیریت پاسخگویی به دانشجو و ارباب رجوع افزود: سیستم ورود به سامانه به صورت یکپارچه طراحی شده است و امکان ورود به سامانه برای همه کاربران اعم از دانشجویان و سایر کاربران که سؤال یا درخواست راهنمایی دارند، وجود دارد.


وی عنوان کرد: این سامانه شامل چهارسامانه یا زیرسیستم به شرح سامانه پاسخ‌گویی صوتی و تصویری آنلاین، سامانه تیکتینگ (پاسخ‌گویی از طریق پیام)، سامانه نوبت‏‌دهی آنلاین برای مراجعه‌های حضوری، سامانه مدیریت فرآیندها (سامانه جریان کار) است که مرحله به مرحله ارائه می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درباره سامانه پاسخگویی صوتی و تصویری آنلاین گفت: این سامانه امکان ارتباط تصویری و صوتی ارباب رجوع با حوزه مربوطه (آموزش، فارغ‌التحصیلان، امور مالی، دانشکده و ...) را از طریق محیط ادوب‏کانکت ارائه می‏‌کند.


طاهری لاری گفت: یک سیستم نرم‏‌افزاری صف انتظار به دانشجو/ارباب‌رجوع وضعیت صف انتظار را از نظر تعداد افراد صف و مدت زمان تقریبی انتظار نشان می‏‌دهد و در هر حوزه، چند کاربر می‏‌توانند به پاسخگویی مشغول باشند که با پایان پاسخگویی به هر دانشجو، نفر نخست صف به جلسه ارتباطی آن کاربر هدایت می‏‌شود.


وی اظهار کرد: در این سامانه امکان آپلود یا ارائه مدارک و اسناد توسط دانشجو وجود دارد، جلسه پاسخ‌گویی به طور کامل ضبط می‌‏شود تا امکان نظارت و ارزیابی و پیگیری شکایت‌های احتمالی وجود داشته باشد،امکان دریافت بازخورد دانشجو یا مراجعه‏‌کننده از نظر میزان رضایت از پاسخ‏‌دهنده، پیش‏‌بینی شده است.


پاسخگویی به صورت شبانه‌روزی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی در مورد سامانه پاسخ‌گویی از طریق مبادله پیام عنوان کرد: در شرایطی که دانشجو به هر دلیل، ترجیح بدهد که به صورت آفلاین سؤال یا مشکل خود را مطرح و پیگیری کند (مثلاً به دلیل نداشتن میکروفن یا محیط ادوب‏ کانکت و یا اتصال به سامانه در ساعت‌‏هایی از شبانه‏‌روز که پاسخگویی آنلاین فعال نیست)، سامانه تیکتینگ به وی امکان می‌‏دهد تا سئوال خود را از طریق پیام مطرح کند.


طاهری لاری بیان کرد: برای این منظور دانشجو (یا هر فرد دیگری) حوزه مورد نظر را انتخاب و سؤال خود را وارد می‏‌کند، کاربر حوزه مربوط در نخستین فرصت اقدام متناسب با پیام یا درخواست را انجام می‌‏دهد و به پیام پاسخ می‏‌دهد و در صورت لزوم، تیکت را به حوزه دیگری ارجاع می‌‏دهد که جریان گردش تیکت توسط دانشجو قابل مشاهده و پیگیری است.


وی تأکید کرد: در این سامانه همه رویدادها (ثبت سؤال، اقدام اداری مقتضی، پاسخگویی به تیکت و یا ارجاع آن) همراه با زمان آنها و شناسه/نام کاربر مربوط ثبت می‏‌شود تا به‌منظور نظارت بر عملکرد و پیگیری شکایت‌های احتمالی قابل استفاده باشد، در این سامانه نیز امکان دریافت بازخورد دانشجو از نظر میزان رضایت از پاسخ‏ دهنده پیش‌ بینی شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان اینکه در مواردی مراجعه دانشجو به حوزه مربوط در دانشگاه به‌صورت حضوری اجتناب‏ نا‏پذیر است از طراحی سامانه نوبت‏‌دهی آنلاین برای مراجعات حضوری در این سامانه جامع خبر داد.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌ رضوی افزود: در چنین شرایطی برای جلوگیری از ازدحام و به‌منظور برنامه‏‌ریزی و مدیریت وقت ارباب رجوع و حوزه‏‌های کاری، سامانه نوبت‌دهی آنلاین امکان رزرو وقت مراجعه را فراهم می‌‏آورد.


طاهری لاری بیان کرد: هر حوزه می‏‌تواند روزها و بازه زمانی پاسخگویی حضوری و نیز مدت‏ زمان تقریبی هر پاسخگویی را در سامانه تعریف کند و دانشجویان و سایر ارباب‌رجوع از طریق سامانه، مناسب‌‏ترین وقت آزاد را برای مراجعه رزرو می‌کنند.


وی اظهار کرد: تأیید رزرو وقت از طریق پیامک به رزروکننده ارسال می‏ شود، در این سامانه هم در هر حوزه بیش از یک کارمند قابل تعریف است و سامانه براساس تعداد کارمندان فعال، وقت‌‏های رزرو را تنظیم و به بازدیدکننده سامانه ارائه می‏‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درباره سامانه جریان کار نیز گفت: این سامانه برای ارائه وضعیت فعلی کار هر دانشجو در هر حوزه طراحی شده است، در این سامانه فرآیندها و مراحل کاری در هر حوزه براساس اعلام حوزه مربوطه تعریف می‏‌شود.


طاهری لاری افزود: هر کاربر به موازات انجام کار مرتبط با مرحله مربوط به خود، تغییر وضعیت متناظر با آن را برای دانشجو/فارغ‏‌التحصیل در سامانه جریان کار ثبت می‏‌کند و وی می‌‏تواند در هر لحظه، آخرین وضعیت کار خود را مشاهده و ردیابی کند.


وی بیان کرد: در صورت لزوم، سامانه توضیحات پیش‌ فرض و یا توضیح ثبت‏ شده توسط کارمند حوزه مربوط را به دانشجو نمایش می‌‏دهد تا مطلع شود که در مرحله جدید چه اقدامی باید انجام دهد و هر تغییر وضعیت از طریق پیامک به دانشجو یا فارغ‏ التحصیل ذینفع اطلاع‌رسانی می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب