دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

اختلال شخصیت در کاندیدا ریاست جمهوری

به نظر می رسد دیده شدن و توجه نگاه و جلب توجه پدیده ای بسیار پیچیده در شخصیت شناسی و علوم رفتاری است. مسئله ای که روان شناسان از آن با عنوان شخصیت نمایشی و مرزی یاد میکنند.
کد خبر : 581532
انتخابات

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، امروز آخرین مهلت ثبت‌نام کاندیدای ریاست جمهوری بود. ثبت‌نام کاندیدای ۱۴۰۰ هم مانند سال‌های گذشته از نخستین روز ثبت نام با حواشی زیادی همراه بود.


از علی رنجبران متولد ۶۸ گرفته تا زکریا لطفی‌پور که به قول خودش چندین مدرک دکترا دارد و آمده تا به هر نوزاد متولد شده ۱۲۰ میلیون تومان بدهد، شاید با این کار او تولید نسل هم افزایش پیدا کند.


در شرایطی که دهه ۷۰ای ها هم به کارزار انتخابات ریاست جمهوری می‌آیند و لیست اسامی کاندیدا جمعه بازار می‌شود وقت آن می‌شود که قلم در دست بگیریم و تاریخ را ثبت کنیم.


 راستش وقتی قصد نوشتن مطلب در مورد حواشی ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را کردم، دستم لرزید چرا که بسیاری از همین حرف های به ظاهر طنزآلود و ساده انگارانه که در سال ۹۶ زده شد، به لطف دولت دوازدهم محقق شد!
اینجا وزارت کشور است
جوانی با یک میلیارد تومان ضرر در بورس قصد پاستور کرده و به گمانم روی حقوق رئیس جمهور حساب کرده تا یک ساله ضررش جبران شود و دوباره به نوسانگیری از بورس بپردازد.


جوانی با موی عجیب و غریب و کروات از اهداف دولت فراتر رفته و به دنبال ایجاد تمدن است!
فردی که ظاهرا از مدیریت افراد کار کشته و باسابقه دولت به ستوه آمده این بار می‌خواهد خلاف جریان شنا کند و از بی کاران جامعه کابینه تشکیل دهد تا شاید فرجی شود!
برج سازم و نیازی به پول ندارم!
نمیدانم این عزیز دل هم که ظاهرا به اصحاب ثروت ‌و اشرافیت اقتدا کرده زمین بازی را بلد است یا فقط محض رضای خدا برای خدمت آمده و احساس تکلیف کرده است! 
کارشناس بازنشسته آتش نشانی هم با شعار خانم ها گل هستند و نباید از آن ها کار کشید، آمده تا بار دیگر و این بار در کسوت رئیس جمهور، جان فشانی کند!


غول چراغ جادو را برای براوردن آرزوی ملت کم داشتیم که آن هم در واپسین لحظات با صورتی به رنگ چراغ جادو به وزارت کشور آمد.


تشکر ویژه هم داریم از رئیس سازمان ثبت احوال که برای مسئولین رده بالای نظام هم پارتی بازی نکرده و با گم کردن شناسنامه شون، شناسنامه اصلی نداده و برای همگی المثنی صادر کرده!


و اما سلطان گوش پاک کن!
به نظرم این جوان خوش آتیه، مشکل اصلی مسئولین یعنی نشنیدن صدای مردم را درک کرده و آمده است تا بگوید گوش پاک کن از کلید کارامدتر است!


به نظر می رسد دیده شدن و توجه نگاه و جلب توجه پدیده ای بسیار پیچیده در شخصیت شناسی و علوم رفتاری است. مسئله ای که روان شناسان از آن با عنوان شخصیت نمایشی یاد میکنند.
نگین نوروزی فوق تخصص اعصاب و روان  در این خصوص به خبرنگار آنا می گوید، این افراد به دلیل قرار گرفتن در گروه شخصیتی نمایشی تمایل به دیده شدن دارند و این امر برایشان بسار حیاتی است.
وی با بیان این‌که نمی‌توانیم بگوییم تمام افرادی‌که با علم رد صلاحیت شدن در انتخابات شرکت می‌کنند دچار اختلال شخصیت هستند، گفت: در مواردی تایید صلاحیت نشدن برای فردی مثل یک پزشک نشانه تخریب نیست بلکه او برای اعتراض آمده است و احتمال می‌دهد شاید از این طریق صدایش شنیده شود.


این متخصص اعصاب وروان افزود: افرادی که آدم‌های بدبینی هستند می‌توانند کارگاهان بسیار خوبی باشند و زمانی از این رفتار با عنوان اختلال نام برده می‌شود که فرد به خودش و اطرافیانش آسیب برساند.
وی با بیان این‌که هر کسی که وارد حوزه انتخاباتی می‌شود با هدف دیده شدن این کار را انجام  می‌دهد گفت: از نظر این افراد دیده شدن در بین مردم به وسیله دوربین یا میکروفن رسیدن آنها به هدفشان است اما اینکه علت تمایل آنها به دیده شدن چیست باید به صورت انفرادی بررسی شود.


نوروزی با اشاره به اینکه‌ این افراد با وجود اینکه می‌دانند صلاحیت و ‌شرایط ریاست جمهوری را ندارند کاندید می‌شوند، گفت این‌ها از بیماری با عنوان اختلال مرزی رنج می‌برند که برای دیده شدن به خود آسیب می‌زنند و خود را در شرایط تخریب روحی قرار می‌دهند.


وی با تاکید بر این‌که هویت در این افراد شکل نگرفته است،  افزود درواقع تحقیر و تخریب شخصیت آسیبی است که این افراد به خودشان می‌زنند.


نوروزی تصریح کرد: آنها بر این باورند که در دنیای واقعی نیستند و ‌با احساس درد با دنیای واقعی ارتباط برقرار می‌کنند که برایشان بسیار ارزشمند است.
انتهای پیام/۴۱۶۱


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته