متروی شهرک آزمایش و باقرخان تا ۲ ماه آینده تحویل داده میشود
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، درباره ایستگاه مرزداران، گفت: خط ۶ شامل چهار فاز است که این ایستگاه در فاز دو خط ۶ متروی تهران قرار گرفته است که فاز نخست آن در فروردین ۱۳۹۸ حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) افتتاح شد. چهار ایستگاه از فاز دوم نیز حدفاصل ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری در اسفند به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه اجرای فاز سوم در اولویت عملیات اجرایی مترو قرار دارد، افزود: فاز سوم جزو بخش میانی خط ۶ محسوب میشود که از جهت مسافرگیری و عبور از مرکز شهر بسیار مهم است. محدوده میانی خط ۶ به طول ۷۴۰۰ متر از ایستگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری را شامل میشود که پیش از این و در ۳ ماه پایانی سال گذشته، ایستگاههای یادگار امام (ره)، شهید ستاری، دانشگاه تربیت مدرس و شهید اشرفی اصفهانی به بهره برداری رسیدند. البته ایستگاه امیرکبیر که مربوط به خط ۶ است، در محدوده میانی آن بشمار نمیآید چرا که در اواخر آذر افتتاح شد.
به گفته امام، ایستگاه هفت تیر، ایستگاه تقاطعی با خط یک و همچنین ایستگاه میدان ولیعصر (عج) با خط سه از اهمیت بسیاری در این خط برخوردار است.
وی با بیان اینکه امروز ورودی شمالی ایستگاه مرزداران افتتاح میشود، افزود: ورودی جنوبی بخاطر نصب نشدن پله برقیها هنوز آماده نیست و تا دو ماه دیگر تحویل شهروندان داده خواهد شد.
مدیرعامل مترو درباره ایستگاه اقدسیه، توضیح داد: این ایستگاه بیست و پنجمین ایستگاه در خط سه است که به بهره برداری میرسد. البته این خط یک ایستگاه دیگر هم دارد؛ ایستگاه تقاطعی G۳ در محدوده تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان ولیعصر (عج) است که در سنوات گذشته حذف شده بود. اما در برنامه اجرایی برای امسال قرار گرفته است.
وی در ادامه اضافه کرد: امروز این ایستگاه با ۸ هزار متر مربع زیربنا در عمق ۲۳ متری، با ۸ رشته پله برقی و دو دستگاه آسانسور افتتاح میشود. این ایستگاه از مسیر ویژه نابینایان و تجهیزات افراد معلول به همراه علائم بساوایی برخوردار است. مجموع هزینه عملیات ساختمانی و تجهیزاتی ایستگاه اقدسیه برابر با ۲۰۲۰ میلیارد ریال است. این ایستگاه هم دو ورودی دارد.
امام درباره توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران، گفت: توسعه شمالی خط ۳ به طول ۸ کیلومتر و ۱۰۰ متر در دوره مدیریت شهری پیشین آغاز شده بود و از زیر خیابان موحد دانش عبور کرده بود، اما به دلایلی این توسعه منتفی شد. اما با تأکید شورای شهر پنجم مطالعات جامعی دراین باره اتفاق افتاد تا اینکه ۱۲ گزینه برای توسعه خط ۳ از ایستگاه نوبنیاد تا تجریش دیده شد و درنهایت یک گزینه اصلی از تیر ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، گفت: امید است که طی دوماه آینده ایستگاههای شهرک آزمایش و باقرخان به شهروندان تحویل داده شود.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/