دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1400 - 17:45

خواص روغن کرچک برای سلامتی پوست، مو و بدن

روغن کرچک در درمان و ریزش مو موثر است و به دلیل خواص آنتی باکتری که دارد در برابر عفونت فولیکولیت و شوره سر مفید است.
کد خبر : 581480
روغن کرچک

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، درمان های طبیعی زیادی توسط مردم و محققان آزمایش می شود که در حال حاضر ترکیب روغن ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


در این مطلب شما را با روغن کرچک و فواید آن برای پوست و مو و همچنین بدن آشنا می کنیم پس با ما همراه باشید.


خواص روغن کرچک برای مو


شاید در اطراف شما هم بسیاری از افراد وجود دارند که از فواید کرچک برای مو و مژه هایشان حرف بزنند و شما در تردید باشید اما خب روغن کرچک یک درمان زیبایی قدیمی است.


روغن کرچک در درمان و ریزش مو موثر است و به دلیل خواص آنتی باکتری که دارد در برابر عفونت فولیکولیت و شوره سر مفید است.


مقدار اسید ریسینولیک موجود در این روغن باعث افزایش رشد مو نیز می شود و همچنین برخی از آسیب های شیمیایی موها را نیز خنثی می کند.


آنتی اکسیدان موجود در روغن کرچک در قوی شدن و نرم شدن مو آسیب دیده نیز موثر است.


نحوه استفاده از روغن کرچک


برای تاثیر روغن کرچک برای شوره سر و آسیب های مو باید آن را به طور مستقیم روی پوست سر بمالید البته مصرف بیش از حد این روغن توصیه نمی شود و تنها چند قطره برای درمان لازم است.


خواص روغن کرچک برای پوست


روغن کرچک به صورت سنتی برای پوست و عفونت مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده موضوعی آن برای در درمان بیماری های زیر موثر است:


رفع ترک ناشی از بارداری


ترک روی بدن اغلب ناشی از بارداری و افزایش وزن است. روغن کرچک غنی از اسیدهای چرب بوده که درمان عالی و موثر برای از بین بردن این ترک ها است.


کافی است روغن نارگیل یا بادام را به روغن کرچک اضافه کرده و آن را روی ترک های پوستی قرار دهید و از یک پارچه پنبه ای برای پوشاندن محل استفاده کنید و یک بطری آب گرم را به مدت 20 دقیقه روی آن بگذارید.


درمان آکنه با روغن کرچک


درمان ضد آکنه به دلیل داشتن پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک پوست را خشک می کنند اما روغن کرچک یک منبع طبیعی بوده که پوست مرده و باکتری های سطح پوست را بدون خشک کردن پوست می کشد.


برای استفاده از این روغن روی مناطق آکنه دار صورت ابتدا باید پوست را بخور دهید و با آب گرم بشویید و روغن کرچک را با استفاده از یک پارچه به صورت بمالید.


این کار را در شب انجام دهید و صبح روز بعد با آب سرد بشویید.


خواص روغن کرچک برای سلامتی پوست، مو و بدن


از بین برنده چین و چروک صورت


روغن کرچک با تولید کلاژن و الاستین برای کاهش خطوط و چین و چروک ها موثر است.


برای استفاده از این روغن ابتدا صورت خود را پاک کنید و به آن کمی گلاب بزنید سپس روغن را گرم کرده و صورت را با آن ماساژ دهید.


برای نتیجه فوری این روند را هر روز و قبل از رفتن به رخت و خواب انجام دهید.


درمان ترک پاشنه پا


روغن کرچک حاوی ویتامین و مواد مغذی است که در درمان ترک پاشنه پا موثر است. برای استفاده از این روغن روی ترک پاشنه پا بهتر است در شب آن را به ترک پاها بمالید و جوراب بپوشید.


 خواص روغن کرچک برای بدن


روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که برای سلامتی انسان مفید است پس جای تعجب نیست که بدانید این روغن قرن ها مقاصد پزشکی داشته است.


در مطلب زیر به خواص روغن کرچک برای بدن می پردازیم:


درمان آرتروز


روغن کرچک با خواص ضد التهابی که دارد برای ماساژ مفاصل به کار می رود و به عنوان درمانی مناسب برای آرتروی مورد استفاده قرار می گیرد.


برای استفاده از این روغن کافی است یک تکه پارچه پنبه ای را بردارید و آن را به روغن کرچک آغشته کرده و روی مفصل آسیب دیده قرار دهید. به مدت 45 دقیقه یک پد گرم را روی آن نیز بگذارید. برای کاهش درد و التهاب این عمل را یک بار در روز انجام دهید.


درمان یبوست با روغن کرچک


روغن کرچک به عنوان یک ملانین قوی برای درمان یبوست کاربرد دارد و همچنین اسیدهای چرب آن در جلوگیری از جذب مایع توسط دستگاه روده ای کمک می کند.


برای استفاده از روغن کرچک 30 گرم روغن را به یک لیوان شیر ولرم اضافه کنید و بنوشید در صورتی که بوی قوی دارد می توانید کمی زنجبیل به آن اضافه کنید.


روغن کرچک برای بهبود زخم


اسیدهای موجود در روغن کرچک سیستم لنفاوی بدن را تحریک می کنند که برای کاهش و جلوگیری از ظاهر زخم مفید است. البته این روغن به طور کامل جای زخم را از بین نمی برد فقط ظاهر آن را کمی بهبود می دهد.


خواص روغن کرچک برای سلامتی پوست، مو و بدن


درمان میگرن


زمانی که سردرد شدید میگرنی تان شروع شد می توانید از روغن کرچک برای تسکین آن استفاده کنید به این صورت که روی پیشانی خود یک قاشق روغن بمالید.


کاهش درد قاعدگی


روغن کرچک راهی عالی برای تسکین و علائم دردهای قاعدگی است و اسید ریکینولیک موجود در آن یک ضد درد است که به کاهش درد کمک می کند. برای استفاده از این روغن آن را گرم کرده و روی شکم بمالید.


تسکین برفک و زخم دهان


روغن کرچک با خواص ضد باکتریایی که دارد یک درمان طبیعی برای درمان زخم دهان است. برای مقابله با این زخم ها کافی است روغن کرچک را با روغن نعنا قاطی کرده و دهان را چند بار در روز با آن بشویید.


نتیجه گیری


روغن کرچک یک داروی طبیعی خانگی است که در درمان ناراحتی و بیماری های فراوانی موثر است.


آنچه که در این مقاله گفته شد بصورت خلاصه فواید کرچک برای سلامتی و زیبایی بود که امیدواریم برایتان مفید باشد.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته