دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ترجمه و تالیف کتاب «درآمدی بر امنیت رایانش ابری و چالش‌های‌آن» از سوی رئیس واحد بردسیر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و استادیار گروه کامپیوتر، از ترجمه و تالیف کتاب «درآمدی بر امنیت رایانش ابری و چالش‌های آن» خبرداد و گفت: این کتاب تلاشی است برای معرفی مفاهیم امنیت رایانش ابری و چالش‌های آن به صورت خلاصه و طبقه بندی شده که به متخصصان و پژوهشگران در درک آن به عنوان یک علم یکپارچه کمک می‌کند.
کد خبر : 58126

به گزارش خبرنگار آنا، وحید خطیبی با بیان اینکه چالش‌های امنیتی و حریم خصوصی مانع اولیه استفاده گسترده از رایانش ابری هستند، افزود: از آنجایی که تکنولوژی پیچیده رایانش ابری به دلیل فقدان منابع علمی برای متخصصان صنایع و دانشگاهی قابل درک نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با ترجمه و تالیف کتابی در این زمینه گامی در جهت معرفی این تکنولوژی برداریم.


عضو هیات علمی و استادیار گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، رایانش ابری را تکنولوژی جدیدی با طیف گسترده‌ای از مزایا برشمرد و افزود: کتاب «درآمدی بر امنیت رایانش ابری و چالش‌های آن» مشتمل بر 6 فصل و 186صفحه است که توسط انتشارات پیشگام به تیراژ 1000 نسخه منتشر شده است.


خطیبی از همکاری فرزانه فاموری، زهرا شهپر، محمد صادق حاج محمدی و عبدالرضا رسولی کناری در تالیف این کتاب قدردانی کرد و گفت: امید است با پرورش نیروهای متخصص بتوان در توسعه و خودکفایی کشور گام برداشت.


به گزارش آنا، ارائه بالغ بر 40 مقاله در مجامع داخلی و بین المللی و ژورنال‌های با رتبه ‏ISI وWOS ؛ اجرای 13 طرح پژوهشی، تالیف و ترجمه 3عنوان کتاب؛ کسب عنوان پژوهشگر برتر واحد بردسیر طی سال های 1390 و1391 و 1392، کسب عنوان پژوهشگر برتر گروه فنی و مهندسی منطقه هفت در سال1391، نویسنده بهترین مقاله گروه فنی و مهندسی در سال 1392 و 1394 منطقه 7 و کسب جایزه بهترین دانشجوی دوره دکترا دانشگاه UTM در سال 2013 از افتخارات و عملکرد این پژوهشگر و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته