دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1394 - 14:39

برگزاری کارگاه «پیوست نگاری فرهنگی» در واحد کرج/ صلاحی: ایران باید تبدیل به یک قدرت بین‌المللی شود

کارگاه سه روزه با عنوان «پیوست نگاری فرهنگی» به همت بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و با همکاری سازمان بسیج اساتید کشور افتتاح شد.
کد خبر : 58104

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان البرز در این کارگاه اظهار کرد: طبق دستور مقام معظم رهبری باید در تمام فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تجاری به مسائل فرهنگی توجهی ویژه داشته باشیم و هر طرح و برنامه‌ای باید دارای یک پیوست فرهنگی هم باشد؛ به عنوان مثال در معماری امروزی یکی از معضلات این بخش توجه نکردن به انعکاس فرهنگی ساخت و سازهاست.


محمدرضا رحیمی‌پور مسئول بسیج اساتید استان البرز نیز هدف از برگزاری این کارگاه را عنوان کرد و گفت: در این کارگاه سعی کردیم با تکیه بر جنبه‌های علمی و فنی، مسائل فرهنگی را در کنار مقوله‌های مختلفی همچون اقتصاد مقاومتی، روابط انسانی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و غیره مورد بررسی قرار دهیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان البرز نیز در این کارگاه اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و زمانی می‌تواند به این هدف خود برسد که در سایر عرصه‌های علمی و اجتماعی خودش نیز به ارزش‌هایی که برای جامعه و برای کشورمان مهم است توجه داشته باشد.


حجت‌الاسلام امن الله فرید تاکید کرد: انتهای ارزش‌ها رسیدن به خداست و همین امر باعث تفاوت این نظام با سایر نظام‌های دنیاست.


تمدنی که ما در پی آن هستیم تمدن نوین اسلامی است


فرید: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و زمانی می‌تواند به این هدف خود برسد که در سایر عرصه‌های علمی و اجتماعی خودش نیز به ارزش‌هایی که برای جامعه و برای کشورمان مهم است توجه داشته باشد

مسئول بسیج اساتید کشور در ادامه با تشریح آنچه که انقلاب ما را از سایر انقلابهای دیگر متمایز می‌سازد گفت: دلیل اصلی تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها، ساری و جاری بودن روح انقلاب در کالبد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ضامن اصلی اجرای آن در واقع همین بسیج و روحیه انقلابی بسیجی است که با احساس تکلیف و با اطاعت از امام خودش این حرکت را دنبال می‌کند.


سهراب صلاحی افزود: ایران باید تبدیل به یک قدرت بین المللی شود و از اهداف انقلاب اسلامی، در حوزه بین الملل اسلامی، استقرار تمدن نوین اسلامی است و در حوزه جهانی تلاش برای تشکیل جبهه ضد استکباری و استقلال طلب است.


مسئول بسیج اساتید ادامه داد: زمانی که انقلاب کردیم تنها بودیم و امروز به فضل پروردگار شاهد نفوذ انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم. بنگرید عجز قدرتهای بزرگ را در برابر این نظام تا به کجاست! آنجا که خانم رایس عنوان می‌کند ما با کمک بزرگ‌ترین تئوریسین‌های خود طرحی بر ضد جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌کنیم و در زمان اجرا می‌بینیم که رهبر ایران با یک سخنرانی تمام نقشه‌های ما را نقش بر آب می‌کند.


صلاحی گفت: زمانی قدرت بین المللی ما دوام می‌یابد که تبدیل به تمدن شود. تمدنی که ما در پی آن هستیم تمدن نوین اسلامی است.


وی مهم‌ترین تفاوت تمدن اسلامی با تمدن غربی را در فرهنگ دانست و افزود: فرهنگ آن ریلی است که قطار در آن حرکت می‌کند و این شما اساتید و دانش آموختگان دانشگاه‌ها هستید که این حرکت بزرگ را به سرمنزل مقصود می‌رسانید.


مسئول بسیج اساتید کشور خطاب به استادان دانشگاه گفت: نظام در عرصه فرهنگی نیز نیازمند دانشگاه است و همانگونه که توانستید به تکنولوژی ساخت موشک، پهباد، انرژی هسته‌ای، سلولهای بنیادین دست پیدا کنید، می‌توانید در عرصه‌های مختلف فرهنگی نیز موفق باشید.


وی با تاکید بر فرهنگ به عنوان کار زمین مانده نظام، تصریح کرد: همانگونه که سیاستگذار اصلی نظام یعنی شخص ولی فقیه عنوان فرمودند باید هر طرحی که در کشور اجرا می‌شود یک پیوست فرهنگی داشته باشد و مشخص کند که آن طرح، چه مضرات و چه فوایدی دارد.


صلاحی با بیان اینکه اکنون در کل کشور پیوست نگاران زیادی نداریم تاکید کرد: لازم است که در سطح کشور حداقل هزار نفر پیوست نگار داشته باشیم و دقیقا به همین جهت تصمیم به برگزاری در دانشگاه‌های کشور کارگاه‌های آموزشی پیوست نگاری فرهنگی گرفته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته