دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم:

نمایش ایثار معلمان فداکار در تلویزیون شاکله اعتقادی دانش‌آموزان را می‌سازد

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ترسیم فداکاری معلمان در برنامه‌های تلویزیونی را ارزشمند دانست.
کد خبر : 581011
مثل ماه

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ خبرگزاری آنا «مثل ماه» ویژه‌برنامه رمضانی شبکه سه سیما در یکی از قسمت‌های خود میزبان معلمی شد که طی اتفاقی و در اقدام برای نجات جان یکی از دانش‌آموزانش در سانحه سقوط از کوه، دچارمعلولیت شده، این معلم با روحیه بالا و صبر عظیمی که دارد پس از آن حادثه نمونه بارزی از صبر و توکل برای دانش‌آموزان و همکاران خویش شده تا جایی که همه آنهایی که با وی از نزدیک آشنایی دارند از وی به عنوان یک الگو در زندگی نام می‌برند.


«امان قیلیچ شادمهر» در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به موضوع طرح شده توسط مهمان برنامه «مثل ماه» در خصوص اینکه مدارس ما باید قبل از آموزش، محلی برای یادگیری دینداری، توکل و انسانیت باشند، در زمینه ظرفیت‌های نظام آموزشی کشور برای رسیدن به چنین جایگاهی عنوان کرد: قطعا این زمینه در آموزش و پرورش وجود دارد و می‌شود به چنین درجه‌ای رسید، درواقع اگر مدارس ما معلم‌محور باشد امکان آن وجود دارد.


وی در ادامه یادآور شد: ولی متأسفانه در حال حاضر مأموریت ما فقط جنبه آموزشی و تکلیفی گرفته، اگر نظام آموزشی واقعا معلم‌محور و دانش‌آموز محور باشد این کار عملی است، اما الان دانش‌آموزان ما  درس‌هایی می‌خوانند و آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند که اصلا در زندگی  به دردشان نمی‌خورد، آن چیزی که در آینده به کارشان می‌آید فراگیری مهارت‌های زندگی و تعالیم اخلاقی است که باید عملا آنها را یاد بگیرند نه آنچه که فقط در حد شعار باشد.


نمایش ایثار معلمان فداکار در تلویزیون شاکله اعتقادی دانش‌آموزان را می‌سازدنمایش ایثار معلمان فداکار در تلویزیون شاکله اعتقادی دانش‌آموزان را می‌سازد


نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه معرفی این سمبل‌ها و فداکاری‌هایی که توسط معلمان و فرهنگیان می‌شود قطعا بازخورد فراوانی در جامعه به ویژه فعالان بخش آموزشی کشور دارد، گفت: چه معلمان و چه دانش‌آموزان از این الگوها تأثیر خواهند گرفت و ما شاهد بازخوردهای آن خواهیم بود، اما زمانی به این مهم در سطح کلان دست یافته و به صورت عملی شاهد نتایج عملی آن خواهیم بود که این اراده در وزاتخانه وجود داشته باشد.


شادمهر همچنین تصریح کرد: متأسفانه افرادی در وزارتخانه در حوزه تألیف کتب درسی یا تدوین و ابلاغ بخشنامه‌ها تکلیف می‌کنند که اصلا یک روز معلمی نکردند و در مدرسه نبودند، در واقع نامعلمان برای مدارس تعیین تکلیف می‌کنند، در حالیکه ما زمانی به این شرایط آرمانی می‌رسیم که مدارس معلم‌محور و دانش‌آموزمحور باشد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه برای رسیدن به این اهداف باید محتوای آموزشی ما مورد بررسی اصولی قرار گیرد، اظهار کرد: محتوای آموزشی درسی باید غنی باشد و به درد جامعه بخورد، برای به دست آوردن این محتوا باید با آموزش‌ها و زندگی بومی و منطقه‌ای دانش‌آموزان آشنا بود و در کنار آن این محتوا حتما باید اخلاق محور باشد، البته این توجهات هم در تدوین مفاهیم درسی و هم در برنامه‌ریزی‌ها لازم است.


وی در پایان در خصوص تأثیر برنامه‌هایی همچون «مثل ماه» در ارائه  الگو و معرفی چهره‌های ایثارگر ناشناخته به جامعه و استفاده از ظرفیت‌های برنامه‌های مناسبتی به این منظور گفت: این تلاش‌ها صد درصد در جامعه تأثیرگذار است، معلمان جزء نجیب‌ترین اقشار جامعه هستند و نشان دادن فداکاری‌ها و ایثارگری‌های این قشر نجیب در برنامه‌هایی همچون «مثل ماه» هم در میان معلمان و هم در خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند قطعا تأثیرگذار است و صد در صد در ساختن شاکله وجودی و اعتقادی و آینده دانش‌آموزان مفید فایده بوده و سهیم هستند.


انتهای پیام/۴۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب