دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1394 - 13:32
در گفت‌وگوی رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری با آنا مطرح شد؛

هشدار درباره تکرار سرنوشت تلخ رونالدو برای بهداد سلیمی؛ بلاتکلیفی امید اول ایران در المپیک ریو

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری گفت: چنانچه همه شرایط در خصوص روند درمانی و آماده سازی بهداد سلیمی انجام پذیرد این وزنه بردار می‌تواند به بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو برسد.
کد خبر : 58047

دکتر داوود باقری در گفت و گو با خبرنگار آنا، در خصوص شرایط فعلی بهداد سلیمی گفت: «در حال حاضر روند درمان بهداد در حال پیگیری است و هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نداده است. هم اکنون این ورزشکار در مرحله درمان توانبخشی است و این کار هم زیر نظر فدراسیون پزشکی و دکتر سعیدی در حال پیگیری است. همچنین تیم پزشکی از جمله فیزیوتراپی و تغذیه و امور مربوط به مسائل روحی و روانی همگی در حال انجام فعالیت هستند تا روند درمان او سریعتر انجام شود.»


وی افزود: «در مجموع شرایط فعلی بهداد سلیمی خوب است و به المپیک هم خواهد رسید اما اینکه برای المپیک چه میزان آمادگی دارد مشخص نیست و همه اینها به روند درمانی او بستگی دارد. بعد از هر عمل جراحی ممکن است برای بیمار عوارضی به وجود بیاید که تاکنون در مورد بهداد این اتفاق رخ نداده است. البته بخشی از روند درمانی بهداد سلیمی زیرنظر کمیته پزشکی است که مسائل روحی و روانی را دنبال می کنند و من هم به عنوان رییس کمیته پزشکی فدراسیون درمان کلی را زیر نظر دارم.»


رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری با تاکید بر اینکه نباید حساسیت بالایی بر روی مصدومیت بهداد نشان داد، عنوان کرد: «همه هدف ما این است که روند درمان بهداد را سریعتر انجام دهیم اما نباید تنها به حضور او در المپیک فکر کنیم. از نظر پزشکی او می تواند به المپیک برسد اما اینکه با چه مقدار آمادگی حاضر می شود بستگی به وضعیت جسمانی او دارد. بهداد سلیمی از وزنه‌برداران آینده‌‌دار ایران است که سالیان سال می‌تواند برای کشور افتخار آفرینی کندد و این افتخار آفرینی تنها مختص به المپیک نیست.»


وی همچنین در خصوص زمان بازگشت بهداد به میادین ورزشی اظهار کرد: «هدف ما این نیست که بهداد را به هر قیمتی به المپیک برسانیم بلکه سلامتی او از همه چیز واجب‌تر است و این موضوع را هم بارها رییس فدراسیون تاکید کرده است چرا که ممکن است بهداد با آمادگی کامل به المپیک نرسد و در آنجا نتیجه خوبی به دست نیاورد که این موضوع هم سلامتی او و هم شرایط روحی اش را بهم می ریزد. بنابراین همه هدف ما این است که در وهله اول او سلامتی اش را کامل به دست بیاورد و بعد به المپیک و دیگر مسابقات فکر می کنیم. به عنوان مثال در یکی از مسابقات رونالدو از ناحیه زانو آسیب دید اما بعد از 6 ماه به میادین بازگشت که دوباره از همان ناحیه آسیب دید و مجبور شد برای همیشه از دنیای ورزش خداحافظی کند، بنابراین در مورد بازگشت بهداد به میادین ورزشی نمی توانیم زمان مشخصی تعیین کنیم اما چیزی که مشخص است اینست که بهداد به المپیک خواهد رسید اما این موضوع هم باز به موارد دیگری همچون توانبخشی و فیزیوتراپی بستگی دارد که اگر به نحو احسن انجام شود بهبودی کاملش را به دست خواهد آورد.»


باقری بیان کرد: «مصدومیت جزئی از ورزش است و به خصوص در رشته های سنگین وزن مانند وزنه برداری این اتفاق هر لحظه ممکن است رخ دهد. گاهی آسیب دیدگی به حذف ورزشکار از دنیای قهرمانی منجر می شود و گاهی هم ممکن است توانش از قبل هم بیشتر شود بنابراین یکی از هدف های اصلی ما این است که بهداد را با قدرت بیشتر به میادین برگردانیم و او سالیان سال در کنار تیم ملی افتخار آفرینی کند.»


رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری همچنین در مورد مصدومیت سعید محمدپور که در مسابقات جهانی آمریکا دچار آن شد گفت: «طبق ام آر آی و عکسبرداری هایی که از دست محمدپور گرفته شده است او حتما باید جراحی شود و هر چه زودتر هم باید تصمیش را بگیرد. متاسفانه در ایران کمیته پزشکی نداریم و اگر ورزشکاری آسیب می بیند باید خودش تصمیم بگیرد در صورتی که اگر در باشگاه بارسلونا بازیکنی آسیب ببیند خودش تصمیم گیرنده نیست بلکه این باشگاه است که در مورد تمام جزییات او تصمیم می گیرد. هم اکنون ما شرایط مصدومیتش را به صورت واضح و دقیق برای محمدپور توضیح داده ایم اما در آخر او باید خودش تصمیم بگیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته