دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1394 - 12:30

توصیه وزیر بهداشت به زنان سراوان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با توجه به بالا بودن آمار موالید در شهرستان سراوان و احتمال خطر برای سلامتی زنان، افزود: زایمان‌های بیش از 10 تا 12 مورد دلیلی برای افزایش آمار مرگ مادران و نوزادان است، بالا بودن تعداد زایمان‌ها برای یک زن، طول عمر او را نیز کاهش می‌دهد بنابراین لازم است تا مراقبت کنند.
کد خبر : 58042

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه روز پایانی سفر سه روزه خود به استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان سراوان در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: اقدامات بسیار خوبی توسط آموزش و پرورش و همچنین توسعه آموزش پزشکی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته که لازم است بیش از گذشته گسترش یابد.


وی تصریح کرد: روحانیون در نقاط مختلف نیز می‌توانند افراد را به آموختن و سواد آموزی تشویق کنند چرا که می‌تواند به ارتقای بهداشت عمومی و کاهش بیماری‌ها کمک کند البته باید تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کند و تجهیزات و همچنین نیروی انسانی متخصص بومی، تأمین شود.


وزیر بهداشت افزود: امید است تا افراد بومی بیش از امروز به دنبال گرفتن تخصص و فوق تخصص بروند چرا که ماندگاری آنها در استان سیستان و بلوچستان بسیار بیشتر از افراد غیر بومی است.


دکتر هاشمی عنوان کرد: آینده روشنی برای این استان از نظر تأمین نیروی انسانی بومی می‌بینم اما مسئولان استانی و محلی و مردم نیز باید به همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل کمک کنند.


دکتر هاشمی همچنین با توجه به بالا بودن آمار موالید در شهرستان سراوان و احتمال خطر برای سلامتی زنان، افزود: زایمان‌های بیش از 10 تا 12 مورد دلیلی برای افزایش آمار مرگ مادران و نوزادان است، بالا بودن تعداد زایمان‌ها برای یک زن، طول عمر او را نیز کاهش می‌دهد بنابراین لازم است تا مراقبت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته