دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1394 - 09:45
در گفت‌وگو با آنا

نیما عالمیان: پتانسیل حضور در المپیک را داریم/ قوانین لیگ باعث جدایی من و نوشاد شد

پینگ پنگ‌‌باز تیم ملی گفت: موفق شدیم کره‌شمالی را پس از 6 دهه مغلوب کنیم و در دیدار بعدی هم هندوستان را پس از 20 سال از پیش رو برداشتیم تا در جمع 7 تیم برتر آسیا قرار بگیریم.
کد خبر : 58035

نیما عالمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،در خصوص مسابقاتی که پیش رو دارد تا به همراه برادرش، نوشاد، سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند، گفت:«بیست و چهارم این ماه به مجارستان می‌رویم تا در رقابت‌های «پروتور»این کشور شرکت کنیم. بلافاصله بعد از آن در رقابت‌های «پروتور» آلمان شرکت خواهیم کرد و بعد از اینکه در مسابقات «فجرکاپ» حضور پیدا کردیم راهی مالزی می‌شویم تا در مسابقات جهانی به رقابت با برترین نفرات دنیا بپردازیم. این رقابت‌‌ها به صورت تیمی انجام می‌شود و کسب عنوان در این بازی‌‌ها به منزله حضور در المپیک است.»


وی درباره اینکه چقدر امیدوار است که بتواند در المپیک حضور داشته باشد، بیان کرد: «از آنجا که المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان است و تمامی کشورها حداکثر تلاششان را می‌کنند تا ورزشکاران‌شان راهی این رقابت‌ها شوند. ما پتانسیل آن را داریم که در این بازی‌ها شرکت کنیم اما باید کامل حمایت شویم تا مجوز حضور در این باز‌ی‌ ها را کسب کنیم. رقبای خیلی سختی داریم که همگی با تمام قوا می آیند تا پیروز از زمین خارج شوند. برای مغلوب کردن آنها کار خیلی سختی داریم و باید حمایت لازم را از خود ببینیم.»


ملی‌پوش پینگ‌پنگ با اشاره به عملکرد خوبی که تیم ملی در مسابقات آسیایی تایلند داشت، عنوان کرد: «در بخش تیمی این رقابت‌ها موفق شدیم کره‌شمالی را پس از 6 دهه مغلوب کنیم و در دیدار بعدی هم هندوستان را پس از 20 سال از پیش رو برداشتیم تا در جمع 7 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. اگر حمایت‌ها از ما ادامه یابد و در رقابت‌های «پرتور» مختلفی شرکت کنیم و البته در رقابت‌های جهانی مالزی بتوانیم بهترین عملکرد پس از انقلاب تیم ملی را رقم بزنیم آن‌وقت شانس این را داریم که پس از سال‌ها راهی المپیک شویم.»


نیما عالمیان تاکید کرد: «رتبه جهانی پینگ‌پنگ ایران 28 دنیاست. به همین خاطر ما در دسته دوم جهان رقابت‌های «پروتور» را دنبال می‌کنیم. اگر در فرصت باقیمانده بتوانیم با ارائه بازی‌های قابل‌قبول رقبا را شکست دهیم و رتبه ایران را به 22 برسانیم آن‌ وقت در دسته اول دنیا بازی می‌کنیم و در چنین وضعی حضور دو یا چند نفر از ملی‌پوشان پینگ‌پنگ ایران در المپیک حتمی می‌شود. امیدوارم حضور در کمپ «اشتایگر» اتریش و پیروزی در مسابقات «پروتور» ما را به هدفی که داریم، برساند.»


وی با اشاره به حل شدن مشکل سربازی خودش و نوشاد خاطرنشان کرد: «ما با سازمان لیگ به تفاهم رسیدیم که به عنوان سربازقهرمان در دو تیم بازی کنیم. چرا که حضور هر دو ما در یکی از تیم‌های لیگ برتر باعث قدرت آن تیم می‌شود و این خلاف قوانین لیگ بود چرا که نفر اول تا سوم تیم ملی باید در تیم‌های مختلف بازی می‌کردند. به همین خاطر نوشاد به تیم رعد پدافند رفت و من هم در تیم پتروشیمی ماهشهر به فعالیت ادامه دادم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته