دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکمیل کاروان اصلاحات در آخرین روز ثبت‌نام برای انتخابات مجلس

برای اکثریت مجلس آمده‌اند و قدم اول را با موفقیت پشت سر گذاشتند. اصلاح‌طلبان با ژنرال‌های‌شان وارد معرکه انتخابات شدند و در اولین قدم توانستند تاثیر خود را بر فضای انتخاباتی کشور هویدا سازند.
کد خبر : 58014
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اعتماد در این رابطه نوشت: فضای انتخاباتی کشور در این دور قابل مقایسه با دور پیش نیست و این همان تاثیری است که وزیر کشور هم دیروز در جمع خبرنگاران از آن به مبارکی یاد کرد و گفت: ما بر خلاف برخی نه تنها نگران نیستیم، بلکه از حضور همه سلایق در عرصه انتخابات خوشحال هم هستیم. دیروز در ستاد انتخابات کشور هر مقامی که در جمع خبرنگاران حضور می‌یافت از موج عظیم ثبت نام‌ها سخن می‌گفت و این دقیقا همان موجی است که اصلاح‌طلبان در سراسر کشور به راه انداختند و آمار ثبت نام‌های انتخابات ٩٤ را نسبت به انتخابات سال ٩٠ سه برابر کردند. فقط کافی است نگاهی به اسامی چهره‌های اصلاح‌طلب بیندازیم تا متوجه شویم که اصلاح‌طلبان برای اسفند ماه برنامه حساب شده‌ای را طراحی کرده‌اند تا سال ٩٤ را با یک پیروزی دلچسب به پایان رسانند و به استقبال سال جدید بروند.

هدف‌گذاری‌ای که بارها از زبان محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بیان شد. اصلاح‌طلبان اکثر کرسی‌های سبز بهارستان را هدف گرفته‌اند و به کم راضی نخواهند شد، برای همین است که حالا چهره‌هایی که در گوشه و کنار از احتمال رد صلاحیت‌شان صحبت بود همه تردیدها را کنار گذاشته و برای ثبت نام اقدام کرده‌اند. چهره‌هایی همچون مصطفی معین و محسن و فاطمه هاشمی که درآخرین ساعات ثبت نام و درست زمانی که بسیاری از حضورشان ناامید شده بودند وارد ستاد انتخابات کشور شدند و فضای آرام آخرین ساعات ستاد را تغییر دادند و عصر جمعه خبرسازی را رقم زدند. حال باید منتظر ماند و دید که عصر جمعه هفتم اسفند چه سرنوشتی برای کشور و البته اصلاح‌طلبانی که به دعوت رییس‌جمهور و چهره‌های تاثیرگذارشان پا به معرکه انتخابات گذاشته‌اند، رقم خواهد زد.

سرنوشتی که بی شک می‌تواند تحت تاثیر چالش‌های بزرگ اصلاح‌طلبان هم قرار گیرد. چیزی که تا امروز روشن است این است که اصلاح‌طلبان با تمام آنچه خود برای پیروزی در اسفند ماه نیاز دارند به میدان آمده‌اند و پس از این بازیگران دیگری هستند که در اسفند ماه تاریخی ایران نقش آفرینی خواهند کرد و تاثیرگذار خواهند شد؛ شورای نگهبان که بررسی تایید صلاحیت‌ها را عهده‌دار است و البته حسن روحانی که همه را به میدان طلبید و بارها از زبان وزیر کشورش این امید به اصلاح‌طلبان تزریق شد که برای احقاق حقوق تضعیف شده پافشاری خواهند کرد و اجازه نخواهند داد حقی از فردی تضعیف شود. اولین گام از نقشه اصلاح‌طلبان با موفقیت برداشته شد، حال باید دید گام‌های دولت چقدر موفق برداشته خواهد شد و حسن روحانی سیاست‌های انتخاباتی‌اش را پیش خواهد برد، سیاست‌هایی که یکی از مهم‌ترین ارکانش حضور همه سلایق و جناح‌ها و رقم زدن انتخاباتی پرشور است.

دو روز آخر ثبت نام حضور اصلاح‌طلبان پررنگ‌تر از روزهای گذشته بود و چهره‌های سرشناسی کاندیداتوری خود را به تثبیت رساندند و حتی چهره‌هایی همچون مصطفی معین که پیش از این نامزدی خود را بعید دانسته بودند در آخرین ساعات به جمع نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیوستند. از جمله شاخص‌ترین چهره‌های اصلاح‌طلبی که در روز پنجشنبه و جمعه برای ثبت نام اقدام کردند می‌توان به احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات از حوزه اصفهان، غلامعلی رجایی از حوزه تهران، نجفقلی حبیبی که از چهره‌های سرشناس دانشگاهی اصلاح‌طلبان از حوزه تهران، حسین کاشفی رییس سابق خانه احزاب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران از حوزه انتخابیه مشهد، اکبر اعلمی نماینده دور ششم و هفتم مجلس از حوزه تبریز، طاهره رضازاده از دانشجویان تسخیر کننده سفارت امریکا در سال ٥٨ و همسر ابراهیم اصغرزاده از حوزه تهران، محسن رهامی دبیر کل مجمع محققین و مدرسین دانشگاه‌ها از حوزه تهران، فاطمه و محسن هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی از حوزه تهران، مصطفی معین وزر علوم دولت اصلاحات از حوزه شیراز، سیدمحمد صحفی معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات از حوزه قم، مسعود نمازی عضو هیات‌مدیره بنیاد امید ایرانیان از حوزه شبستر، مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات از حوزه اصفهان، افشین علا نویسنده و شاعر از حوزه تهران، ابراهیم امینی نماینده دور ششم مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از حوزه تهران، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده فعلی مجلس از حوزه تهران، سهیلا جلودارزاده عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار و نماینده سه دور مجلس از حوزه تهران، مسعود پزشکیان نماینده فعلی مجلس از حوزه تبریز، محمد رضا تابش نماینده فعلی مجلس از حوزه اردکان، حمیدرضا عارف فرزند محمدرضا عارف رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از حوزه یزد، محمدحسن اصغرنیا، استاندار سابق کردستان از حوزه گیلان و یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از چالوس اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب