دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1394 - 11:27

اجرای طرح پایش سلامت بیش از ۱۸۰۰ دانش‌آموز مدارس سما واحد رشت

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان با توجه به اجرای این طرح برای بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز مدارس سما واحد رشت اظهار کرد: با اجری این طرح می‌توان ریشه بسیاری از آسیب‌های جسمـی و روحی را شناسایی و آنها را درمان کرد.
کد خبر : 58008

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق، اجرای این طرح را یکی از برنامه‌های مهم در راستای رسیدگی به وضعیت سلامت دانش آموزان مدارس سما دانست و اظهار کرد: طرح سلامت با هدف تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی در مدارس سما واحد رشت در حال اجرا است.


صابری از تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در سما واحد رشت خبر داد و افزود: این کمیته متشکل از کار‌شناسان بهداشت سلامت و روان کار آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان دانش آموز را در حیطه‌های بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، تغذیه، سوء مصرف مواد مخدر، سوانح و حوادث و همچنین چکاپ کامل پزشکی شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی و دهان و دندان را به عهده دارند.


دبیر شورای سیاست گذاری سما استان گیلان با بیان اینکه طرح بهداشت‌یاران نیز در مدارس سما در حال اجرا است، ادامه داد: اجرای این طرح از مهر سال جاری با هدف بکارگیری، هدایت و ساماندهی قابلیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان سما و آماده کردن آنان برای پذیرش مسئولیت‌های دشوار فردا در حال اجرا است.


وی تصریح کرد: این تشکل دانش آموزی در بیشتر فعالیت‌های بهداشتی مدارس حضوری فعال داشته و به عنوان یکی از مدافعان برنامه‌های ارتقای سلامت شناخته می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته