دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1400 - 10:22

۹۰ هزار نمازگزار در مسجدالاقصی گردهم آمدند/ زخمی شدن ۹۰ فلسطینی در درگیری‌های اطراف بیت‌المقدس

حدود ۹۰ هزار نمازگزار در شب ۲۷ ماه رمضان که با فضیلت‌ترین شب این ماه در میان اهل سنت است، در مسجدالاقصی نماز به‌جای آوردند.
کد خبر : 579951
مسجد الاقصی

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، پس از ساعت‌ها حمله نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران و عبادت‌کنندگان در مسجدالاقصی و معترضان اطراف بیت‌المقدس که باعث زخمی شدن و بازداشت ده‌ها فلسطینی شد، در ساعات اولیه صبح امروز آرامش به مسجدالاقصی بازگشت.


حدود ۹۰ هزار نمازگزار در شب ۲۷ ماه رمضان که با فضیلت‌ترین شب این ماه در مذهب اهل سنت است در مسجدالاقصی نماز به‌جای آوردند.


دو سال پیش، پیش از شیوع کرونا، در چنین شبی حدود ۲۵۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی حاضر شدند اما اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل در کنار محدودیت‌های کرونا باعث کاهش نسبی جمعیت شد.


بامداد امروز جمعیت هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد که شمار مجروحان در این درگیری‌ها به ۹۰ تن رسیده که ۳۰ تن از آن‌ها به بیمارستان منتقل‌شده‌اند.


درگیری‌ها بیشتر در اطراف دیوار حائل در روستای درس در غرب رام‌الله و روستا بیتا و جنوب نابلس و شمال جنین و قلندیا در شمال قدس بود.


هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد که پلیس اسرائیل مانع از رسیدن آمبولانس به منطقه قدیمی قدس شد و افزود که اکثر جراحت‌ها ناشی از شلیک گلوله پلاستیکی و بمب‌های صوتی و ضربه باتوم است.


در ساعات پایانی شب گذشته پلیس اسرائیل برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان در منطقه شیخ جراح از آب‌پاش استفاده کرد و مانع از رسیدن فعالان به این منطقه شد.


هم‌زمان با شب ۲۷ ماه رمضان، پلیس اسرائیل تدارکات امنیتی شدید و بی‌سابقه‌ای در اطراف بیت‌المقدس اجرا کرد و همه مغازه‌ها در منطقه قدیمی شهر را تعطیل کرد.


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به این تحولات در توئیتی نوشت که هر کاری که لازم باشد برای اعمال قانون و حفظ نظم عمومی و آزادی عبادت در اماکن مقدس انجام می‌دهد.


او شب گذشته جلسه‌ای امنیتی با حضور وزرای دفاع و امنیت داخلی و رئیس ستاد ارتش و چند مقام امنیتی دیگر برای بررسی اوضاع برگزار کرد.


بمباران غزه


همزمان بامداد امروز توپخانه‌های رژیم صهیونیستی یک موضع نیروهای مقاومت فلسطینی در شرق دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.


این بمباران پس از شلیک یک راکت از غزه به سمت اسرائیل انجام شد.


اسرائیل همچنین در منطقه مرزی غزه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.


روز گذشته در نتیجه حمله اسرائیلی‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی ۲۰۵ تن زخمی شده بودند.


بیت‌المقدس از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد تنش و حمله پلیس اسرائیل و افراط‌گرایان شهرک‌نشین به سمت فلسطینیان است.


انتهای پیام/۴۱۰۶/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب