دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقلال منتظر لغزش برادر کوچکتر/ جنگ امیر و علیمنصور در تختی

روز دوم از هفته اول نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فردا در حالی برگزار می شود که در دو دیدار تهران سه استقلالی برای رسیدن به سه امتیاز تلاش می‌کنند.
کد خبر : 57967

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی‌ها استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان سیاه‌جامگان خواهد بود و تیم‌های تازه اوج گرفته نفت تهران و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم می روند.


استقلال در شرایطی به مصاف سیاه‌جامگان می رود که با 30 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و امیدوار است امروز استقلال خوزستان نتواند 3 امتیاز دیدار با سپاهان را کسب کند تا با شکست حریف خراسانی خود دوباره به صدرجدول برگردد. غیبت سیدمهدی رحمتی و بازگشت وحید طالب لو به درون دروازه آبی‌ها مهم‌ترین اتفاق این روزهای استقلال است. رحمتی که فصل خوبی را در استقلال سپری کرده به خاطر مصدومیت در چند بازی آینده آبی‌پوشان نیز غایب خواهد بود.


در آن سوی میدان فرهاد کاظمی در شرایطی شاگردانش را به مصاف نایب قهرمان نیم فصل اول می‌فرستد که نتوانسته از زمان حضورش در سیاه‌جامگان کار بزرگی برای این تیم مشهدی انجام دهد . 9 امتیاز از 15 بازی کارنامه ضعیفی برای کاظمی رقم زده و احتمال دارد ادامه این روند به اخراج او نیز منجر شود.


در دیگر بازی فردا و در ورزشگاه تختی، نفت تهران در شرایطی از تراکتورسازی پذیرایی می‌کند که مشکلات مالی این فصل آنها باعث شده بازیکنان این تیم در یک‌قدمی اعتصاب قرار بگیرند. موضوعی که احتمال وقوع آن بسیار زیاد است. البته وضعیت تراکتورسازی هم آنچنان تعریفی ندارد. آمدن امیر قلعه‌نویی هم نتوانسته سر و سامانی به وضعیت سرخ‌های تبریز بدهد. داستان بازیکنان سرباز و کم کاری آنها معضلی لاینحل به نظر می رسد. در این میان بختیار رحمانی هم برای خارج شدن از تبریز آواز جدایی سر داده است. باید دید امیرقلعه‌نویی که در زمان حضورش در استقلال با شعار علی منصوریان هواداران ناراضی نهایتا از آبی‌های پایتخت جدا شد چگونه می خواهد انتقام شکست‌های گذشته‌اش را از منصوریان بگیرد.


در اهواز استقلال این شهر که با جدایی علی حنطه و بازگشت دوباره سیاوش بختیاری‌زاده به شرایط ابتدای فصل خود بازگشته‌ برابر صبای قمی قرار می‌گیرد که با جمع‌آوری امتیازات هفته‌های اخیر در شرایط بسیار خوبی با علی دایی قرار دارد. آبی‌های اهواز در حال حاضر با 6 امتیاز قعرنشین هستند و صبای قم با 25 امتیاز در رتبه پنجم ایستاده‌اند.


در تبریز هم گسترش فولاد که با تساوی هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان ناراحتی شدید فراز کمالوند از دست شاگردانش را گذراند برابر سایپایی بازی می‌کند که پس از چند برد متوالی با شکست مقابل نفت تهران ترمزش کشیده شد و نمی خواهد بیش از این از صدر جدول فاصله بگیرد. شاگردان کمالوند 21 امتیازی هستند و شاگردان جلالی با 24 امتیاز وضعیت بهتری در جدول دارند.


برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:


شنبه ۵ دی ۹۴
* پدیده خراسان - پرسپولیس، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه ثامن مشهد
* استقلال خوزستان - سپاهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز
* ذوب‌آهن - ملوان، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* راه‌آهن - فولادخوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهدای شهر قدس


یکشنبه ۶ دی ۹۴
* گسترش - سایپا، ساعت: ۱۴:۳۰ ورزشگاه اختصاصی گسترش
* استقلال اهواز - صبای قم - ساعت ۱۵ ، ورزشگاه تختی
* نفت تهران - تراکتورسازی - ساعت ۱۵ ، ورزشگاه تختی
* استقلال تهران - سیاه جامگان - ساعت ۱۶:۲۵ ورزشگاه آزادی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته