دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید وزیر صنعت بر انعقاد قرارداد بلندمدت‌ میان خودروساز و قطعه‌ساز

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سی‌وششمین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو برای ارایه گزارش تولید شرکت‌های خودروسازی تا پایان امسال، بر لزوم عقد قراردادهای 3 تا 5 ساله میان خودروساز با قطعه‌ساز تاکید کرد.
کد خبر : 57876

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در این جلسه اعلام شد تولید خودروی سواری تاکنون به 626 هزار و 101 دستگاه رسیده که 10.8 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 93 کاهش داشته است.


ساسان قربانی افزود: در مجموع کل تولید خودرو در این مدت تعداد 682 هزار و 529 دستگاه بوده که این میزان 17.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.


وی تصریح کرد: درباره تولید خودروهای سبک حدود 66 درصد برنامه سال 94 محقق شده و در مجموع 64.3 درصد برنامه انجام شده است.


سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو ادامه داد: در ادامه جلسه گزارش نظام رده‌بندی سازندگان قطعات خودرو توسط سازمان گسترش ارائه شد.


قربانی با اشاره به دیدگاه وزیر صنعت، معدن و تجرات مبنی بر اینکه زیربنای صنعت خودروسازی کشور قطعه‌سازی است، اظهار کرد: در گزارش نظام رده‌بندی سازندگان قطعات خودرو که به منظور تحقق اهداف سند توسعه صنعت خودرو تدوین شده است، به محورهای موضوعی مختلفی پرداخته شد.


وی با اشاره به اظهارات نعمت‌زاده درباره مبنا بودن خلاقیت و نوآوری در توسعه دنیا گفت: وزیر صنعت اعتقاد دارد تا زمانی که از شرایط فنی و اقتصادی خود راضی باشیم، تغییری شکل نخواهد گرفت.


قربانی بیان کرد: ایشان مشارکت و همکاری خودروسازان و قطعه‌سازان و انجمن‌های مرتبط برای دستیابی به نتیجه مطلوب و اجرایی را ضروری دانست و بر قرارداد‌های بلندمدت با قطعه‌سازان تاکید و لزوم عقد قراردادهای 3 تا 5 ساله میان خودروساز با قطعه‌ساز را یادآوری کردند.


وی با بیان اینکه مقرر شد جلسه ویژه‌ای به نشست مشترک وزیر با قطعه‌سازان اختصاص یابد، بیان کرد: وزیر صنعت تاکید دارد تکنولوژی بسیار مطلوب 20 سال پیش قطعا امروز متحول شده و کاربردهای اولیه را ندارد و تا زمانی که باور به تحول و تغییر نداشته باشیم، همه این بحث‌ها بی‌نتیجه خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته