دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1400 - 12:54
بر جای مانده از یک مأموریت سخت؛

از مشورت‌های مجیدی تا وابستگی بیش از حد به قایدی

استقلال از یک گروه سخت به عنوان صدرنشین صعود کرد اما این صعود تازه آغازی راهی ناهموار برای فرهاد مجیدی و تیمش است.
کد خبر : 578430
استقلال الاهلی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،حامد فرضعلی بیک؛ دو بازی آخر استقلال در عربستان، نفسگیرتر از آنی بود که تصور می شد و آنچه طی حدود صد و نود دقیقه جنگیدن دستگیر ما و خیلی ها گشت، وجود تفکر پشت نحوه بازی شاگردان مجیدی بود. آنها نشان دادند قادرند با توجه به شرایط هر بازی و نیاز و هدفشان، در زمین نمایش‌های مختلفی را ارائه کنند و در این بین ضمن رسیدن به مقصودشان یعنی صعود از گروه مرگ، سازمان دفاعی خود را نیز سامان دادند تا در مجموع شکل یک تیم را به خود بگیرند.


فرهاد مجیدی برخلاف خیلی از مربیان وطنی، از مشورت بی‌پرده و صریح در کنار زمین با دستیارانش ابایی ندارد و در این زمینه از تفکرات به واقع حرفه ای برخوردار است. بارها و بارها طی همین ۶ بازی، به ویژه وقتی شرایط حساس و پراسترس می شد، شاهد بودیم فرهاد ششدانگ حواسش را به حرفهای فراز کمالوند و حتی ماجدی می داد و در ادامه نیز به گونه ای عمل می کرد تا ثابت شود شنونده محض نبوده و برای نیمکتش، آدم دکوری نمی‌خواسته...


هواداران استقلال در دو بازی آخر، چهره دیگری از تیمشان را مشاهده کردند که در ابتدا، بخصوص مقابل الاهلی، چندان باب میلشان نبود اما در پایان بازی با الشرطه، قطعاً تغییر نظر دادند چرا که فهمیدند تیمشان توانایی ارائه نمایش های مختلف را دارد، موردی که یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید و لازمه موفقیت های بزرگ است.


فراموش نکنیم استقلال در گروه مرگ، با تیم هایی رقابت می کرد که با شرایط جوی محل برگزاری مسابقات کاملاً آشنا و درواقع یک گام از آبی پوشان جلوتر بودند اما شاگردان فرهاد مجیدی که متاسفانه پیش از شروع لیگ بدنسازی اصولی و کافی و مناسبی نداشتند، در سایه درایت کادر فنی، این معضل را هم برطرف کردند، موضوعی که اگر فکری به حالش نمی شد، قطعاً سرنوشت استقلال در پایان بازیهای گروهی، چنین مطلوب رقم نمی خورد.


در عربستان، فرهاد تیم خود را بیشتر از قبل شناخت و متوجه شد از مرادمند، نادری، مهدی پور، مرادی و... که پیشتر تحت هدایت او نبودند، چگونه بازی بگیرد. استقلال با اینکه هنوز پلی میکر حرفه‌ای و تخصصی ندارد، اما بازی‌های مختلف فرهاد مجیدی با مهره هایش در میانه میدان، این ضعف و خلا را به حداقل رساند، به طوری که استقلالی ها بیشتر روی زمین کار می کردند تا بخواهند از کناره ها سانتر کنند.


مورد دیگری که در جده به چشم آمد، وابستگی استقلال به مهدی قایدی است، موضوعی که با درخشش این ستاره ریزنقش در ترکیب آبی پوشان، شاید جدی گرفته نشود اما لازم است به روزهایی که او به هر دلیل بازی نمی‌کند هم فکر کرد.


شاید در شهریور ماه قایدی در اروپا یا قطر باشد، ضمن اینکه باید محرومیت و مصدومیت های احتمالی را هم لحاظ کرد. باشو تقریباً همه کاره استقلال در فاز تهاجمی است و به همین دلیل فرهاد مجیدی باید به فکر جانشین سازی باشد. این قائدی به احتمال زیاد با عددی چشمگیر به تیمی خارجی خواهد پیوست و آن وقت است که شاید استقلال به شدت افت کند. هرقدر درخشش یک ستاره در ترکیب تیم، مسرت بخش است، وابستگی زیاد به او مضر و آسیب زننده می نماید...


فرهاد با صدرنشین کردن استقلال در جده، علاوه بر اینکه محبوبیت و ارائه توانایی هایش را فزونی بخشید، وظیفه و مسئولیتش را هم سنگین تر کرد. او از این پس بیشتر و بیشتر باید حواسش به مسائل ریز و درشت استقلال باشد چون حفظ موفقیت از کسب آن به مراتب دشوارتر است...


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته