دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هادی خامنه‌ای: دولت گذشته با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی، می‌خواست عدالت را محقق کند/ آمدن همه مردم پای صندوق‌ها مستلزم حضور داوطلبان مورد نظر همگان است

هادی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه «با بی‌اخلاقی نمی‌توان به عدالت دست یافت»، یادآور شد: شاهد بودیم که چطور عده‌ای در دولت گذشته با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی به بدترین شکل، می‌خواستند عدالت را به خیال خود تحقق بخشند و دست غارتگران را از بیت‌المال کوتاه کنند.
کد خبر : 57838

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) در همایش هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان که عصر امروز در کانون توحید و به دعوت این مجمع برگزار شد، درباره هدف برگزاری این همایش گفت: ما به عنوان مجمع نیروهای خط امام و دوستان هم‌حزبی می‌خواهیم یک گفتمان جدید را پیشنهاد کنیم. این گفتمان هم استراتژی و هم تاکتیک جدیدی را دارد و گفتمان «اخلاق، عدالت و آزادی» است که این سه فهم جدید را به خود اختصاص می‌دهد.


وی افزود: ویژگی جامعه دینی این است که تحقق جامعه آزاد، عادلانه و اخلاقی به عنوان یک هدف واحد و هم زمان مورد تأکید قرار بگیرد. همه شاهد بودیم که چطور عده‌ای در دولت گذشته با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی به بدترین شکل، می‌خواستند عدالت را به خیال خود تحقق بخشند و دست غارتگران را از بیت‌المال کوتاه کنند؛ اما نتیجه این شد که هم اخلاق قربانی شد و هم بزرگترین مفاسد اقتصادی و غیراقتصادی در تاریخ کشور ثبت شد.


دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) تصریح کرد: با بی‌اخلاقی نه تنها نمی‌توان به عدالت دست یافت که چه بسا رویه‌هایی از این دست، گستره بی‌امانتی و بی‌عدالتی را افزایش داده است.


هنگامی که رهبر انقلاب تأکید می‌کند همه کسانی که این سرزمین را دوست دارند باید در انتخابات شرکت کنند، طبیعتا آمدن پای صندوق رأی ملزم به این است که خواسته‌های آنها و افراد مورد نظرشان مورد توجه و اهمیت قرار گیرند و امکان ورود به عرصه‌های مختلف را داشته باشند

خامنه‌ای گفت: اسلام از شیوه‌های ماکیاولیستی که بر توجیه هدف به نفع وسیله انگشت می‌گذارند مبرّاست؛ اصلاحات یک هدف نیست بلکه یک وسیله است که به دنبال تحقق اهدافی بزرگ مانند اخلاق، عدالت و آزادی است.


وی افزود: اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند دست یافتن به اهداف بلند انقلاب اسلامی جز از رهگذر جامعه مبتنی بر سه پایه اخلاق، عدالت و آزادی میسر نمی‌شود.


وی گفت: امام خمینی(ره) نیز بارها بر این مسائل تأکید و پافشاری داشتند.


دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) افزود: شعارهای انقلاب اسلامی در قالب مفهوم عزت، کرامت انسانی و دینی مدنظر قرار گرفته است که این مهم در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نیز متجلی است. بنابراین فرقی نمی‌کند که کرامت ملت از طریق استیلای خارجی تهدید شود یا از طریق استبداد و سلب آزادی‌های مشروع و یا از مسیر خدشه‌های اسلامی.


وی با تأکید بر اینکه باید بر اصول اخلاقی پای فشرد، گفت: هنر آن است که سه‌گانه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در کنار سه‌گانه اخلاق، آزادی و عدالت به یک میزان مورد توجه و عنایت بزرگان قرار گیرد.


خامنه‌ای با تأکید بر اینکه «هیچ کس حق بیشتر از دیگران ندارد و همه از یک رأی برخوردارند»، گفت: در تمام مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و انتخابات آینده باید عدالت، اخلاق و دین‌مداری رعایت شود. هنگامی که رهبری بر حق‌الناس بودن رأی مردم تأکید می‌کند باید این مسائل را جدی بگیریم.


وی گفت: هنگامی که رهبر انقلاب تأکید می‌کند همه کسانی که این سرزمین را دوست دارند باید در انتخابات شرکت کنند، طبیعتا آمدن پای صندوق رأی مستلزم این است که خواسته‌های آنها و افراد مورد نظرشان مورد توجه و اهمیت قرار گیرند و امکان ورود به عرصه‌های مختلف را داشته باشند.


وی با توصیه به برگزارکنندگان انتخابات مجلس و خبرگان مبنی بر توجه ویژه به توصیه‌های رهبری یادآور شد: در این زمینه، اخلاق پل زیربنایی است و این در حالی است که پیامبر بسیار در قرآن کریم بر اجرای عدالت تأکید نموده و می‌فرماید ما نمی‌گوییم که قصد برقراری عدالت را داریم بلکه این خود مردم هستند که عدالت را برقرار می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته