دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1400 - 01:51
فرمان پاپ برای مقابله با فساد؛

دریافت هدیه به ارزش بیش از ۴۰ یورو ممنوع شد

رهبر کاتولیک‌های جهان با صدور فرمانی اعلام اطلاعات کامل مالی برای مدیران واتیکان از جمله کاردینال‌ها را اجباری کرد.
کد خبر : 578207
پاپ فرانسیس

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز پنجشنبه ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) با صدور فرمانی اعلام اطلاعات کامل مالی برای مدیران واتیکان از جمله کاردینال‌ها را اجباری کرد. طبق این فرمان هیچ فردی نمی‌تواند هدایای شخصی به ارزش بیش از ۴۰ یورو را بپذیرد.


این فرمان در پی قانون دیگر پاپ در ماه مه گذشته بود که در آن رهبر کاتولیک‌های جهان قوانین مربوط به قراردادهای خرید تدارکات واتیکان را سخت‌گیرانه‌تر کرد.


هدیه دادن در میان روحانیون کاتولیک در سال‌های اخیر چندین رسوایی به‌بار آورده است.


طبق تحقیق صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ از سوی کلیسای ایالات متحده، اسقف مایکل جی. برانسفیلد از ویرجینیای غربی در طول بیش از یک دهه چک‌های شخصی به مبلغی بالغ بر ۳۵۰ هزار دلار به ۱۴۰ روحانی از جمله دو کاردینال آمریکایی ارسال کرده بود.


وی از بودجه محلی کلیسا برای بازپرداخت‌ها استفاده کرد. تحقیقات او را مسئول آزار جنسی بزرگسالان و سواستفاده‌های مالی معرفی کرد. با این حال وی هرگونه تخلفی را انکار کرد.


یکی از کاردینال‌های واتیکان که از برانسفیلد هدایایی دریافت کرده بود، پول را پس داد و دیگری گفت که آن‌ها را به موسسات خیریه داده است.


گزارش سال گذشته واتیکان نیز نشان داد که تئودور مک کاریک، کاردینال سابق ایالات متحده دهه‌ها به‌طور مرتب به روحانیون همکار از جمله مقامات واتیکان هدایای نقدی می‌داد.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: پاپ فرانسیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته