بانک ملت هم برای احقاق حقوق سهامداران فروشگاه رفاه پیش قدم شد
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، پس از انتشار گزارشی در خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه «چرا مدیران بانکها و شهرداریهای سهامدار فروشگاههای زنجیرهای رفاه در مقابل تخلفات و عدم اجرای تعهدات خریداران سهام این شرکت، از ضمانتهای اجرایی که در اختیار دارند، استفاده نمیکنند؟» منجر به این شد تا بانک سپه پیشقدم شده و نسبت به احقاق حقوق ازدسترفته سهامداران توسط فروشگاه رفاه اقدامات مقتضی را انجام دهد. (بیشتر بخوانید)
بانک ملت هم در جهت احقاق حقوق سهامداران شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه شکایت خود را تسلیم مقام محترم قضایی کرد.
بر این اساس، ۲۴ شهرداری کلانشهرهای کشور از جمله شهرداری تهران نیز طی نامه شماره ۲۱۳۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ (پیوست) با توجه به تخلفات صورت گرفته، درخواست اعمال ماده ۹۵ لایحه اصلاحی قانون تجارت را بر اساس دریافت گزارشهای مراجع رسمی و انتظامی مبنی بر تخلفات صورتگرفته در شرکت رفاه کردند. (بیشتر بخوانید)
از سوی دیگر چهار شرکت بیمه از جمله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه البرز و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن در نامهای بهعلت تخلفات صورت گرفته در شرکت و وقایعی که در صورتهای مالی شرکت منعکس شده، خواستار برگزاری مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده با موضوع انتخاب اعضای هیئت مدیره فروشگاه رفاه شدند.(بیشتر بخوانید)
یادآور میشود سهام فروشگاههای زنجیرهای رفاه متعلق به ۵ بانک بزرگ کشور، ۲۴ شهرداری، ۴ شرکت بیمه، سازمان ملی زمین و مسکن و بیش از ۳۵ هزار سهامدار خرد حقیقی بوده که سهام بانکها در یک فرآیند معیوب و مسئلهدار به متهمان پروندههای بانکی و ارزی کشور واگذار شد.
با توجه به اینکه شهرداریها و بانکها در ماهیت نهادهای عمومی و متعلق به همه مردم ایران است، فرایند واگذاری سهام این فروشگاه که حدود ۲۰ درصد ارزش واقعی قیمتگذاریشده است، درواقع ضایع شدن حقوق همه مردم و در یک سطح کلان بوده است و خبرگزاری آنا امیدوار است که بهزودی فعالیتها و اقدامات سایر بانکها را نیز منعکس خواهد کرد.
حال میبایست منتظر ورود بانکهای ملی، تجارت و صادرات در راستای احقاق حقوق سهامداران خود باشیم.
انتهای پیام/۴۱۳۳/پ
انتهای پیام/