دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1400 - 00:15
سید صالحی در گفت‌وگو با آنا:

پرسپولیس مقصر دردسر دیگر نمایندگان ایران نیست/ تراکتور با جسارت بیشتری بازی کند

پیشکسوت سرخابی گفت: پرسپولیس تقصیری در مشکلات دیگر نمایندگان ایران برای صعود به مرحله بعدی ندارد.
کد خبر : 577792
پرسپولیس الوحده امارات

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نتایج متفاوتی کسب کردند. صعود پرسپولیس محرز است، فولاد در آستانه حذف قرار دارد، تراکتور در صورت پیروزی در آخرین دیدار خود می‌تواند به صعود امیدوار باشد و استقلال هم شرایط نسبتاً خوبی دارد.


سید مهدی سیدصالحی درباره عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: پرسپولیس بعد از کسب ۱۲ امتیاز در چهار بازی اول در دیدار با الوحده امارات از سیستم خوبی استفاده نکرد. استفاده هم‌زمان از دو هافبک دفاعی باعث شد تا عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو مهاجمان این تیم که ایستا هستند و بیشتر در محوطه جریمه از فرصت‌های خود استفاده می‌کنند، فرصت چندانی به دست نیاورند. با آمدن مهدی ترابی در نیمه دوم شرایط بهتر شد ولی فرصت‌های خلق شده به گل ختم نشد تا اولین شکست نماینده کشورمان رقم بخورد.


وی درباره اینکه شکست پرسپولیس مقابل الوحده باعث شد تا دیگر نمایندگان کشورمان برای صعود به مرحله بعدی به دردسر بیفتند چون سه تیم برتر از پنج تیم دوم به مرحله بعدی صعود می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینکه تیم‌های دیگر نتیجه مطلوبی نگرفتند، مقصر آن پرسپولیس نیست. این تیم بر اساس جدول خود نتیجه گرفته و مسلماً عملکرد این تیم نمی‌تواند ارتباطی به دیگر تیم‌ها داشته باشد. از همان ابتدا برنامه مسابقات و نحوه صعود تیم‌ها مشخص بود و تیم‌های دیگر می‌توانستند با کسب نتایج بهتر، خیالشان را از صعود به مرحله بعدی آسوده کنند.


پیشکسوت سرخابی در مورد نتایج تراکتور یادآور شد: رسول خطیبی در این فصل تلاش لیگ قهرمانان تلاش کرده تا تغییراتی را در تیمش ایجاد کند و به بازیکنان کم‌تجربه میدان دهد. این تیم در بازی‌هایی که انجام داده بی‌موقعیت نبوده اما به اندازه کافی دقت در استفاده از ضربات آخر در میان بازیکنان تراکتور دیده نشده است. در بازی نخست اگر این تیم می‌توانست بازی ۲ بر صفر پیش افتاده خود مقابل پاختاکور را مدیریت کند در حال حاضر ۹ امتیازی بود اما به تساوی رضایت داد تا با ۷ امتیاز در بازی آخر مقابل شارجه امارات که در صدر جدول قرار دارد چاره‌ای جز کسب پیروزی نداشته باشد، بنابراین باید با جسارت و دقت بیشتری بازی کند تا بتواند از سد این حریف عبور کند.


وی در مورد عملکرد خوزستان عنوان کرد: جواد نکونام تفکرات خوبی دارد ولی بازیکنان کم‌تجربه به اندازه کافی در اختیار داشت. از حق نگذریم که در گروه بسیار سختی با تیم‌های السد قطر و النصر عربستان قرار داشت و با وجود تلاش فراوان اما حریف تجربه بالای رقبایش نشد. فولاد در مرحله پلی‌آف توانست پیروزی پرگلی را مقابل العین امارات به دست آورد و با انگیزه خوبی به مرحله گروهی صعود کرد ولی فشار زیاد مسابقات و کمبود بازیکنان مؤثر باعث شد تا نکونام ناچار باشد از برخی مهره‌ها در تمامی بازی‌ها استفاده کند و خستگی که بر این بازیکنان غالب شد، مانع کسب نتایج درخشان شد. این تیم امید بسیار کمی برای صعود به مرحله بعدی دارد اما باید بداند برای حضور در تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان آسیا باید با نفرات کامل‌تری در مسابقات حضور یابد.


سید صالحی در مورد استقلال نیز بیان کرد: آبی‌پوشان شروع بسیار خوبی داشتند. الاهلی عربستان و الشرطه عراق را با اقتدار و با اختلاف سه گل شکست دادند. در دیدار با الدحیل قطر اسیر اشتباهات خط دفاعی خود شدند؛ اشتباهاتی که در دیدارهای قبلی هم وجود داشت ولی نماینده قطر از نفراتی بهره می‌برد که می‌توانستند از این اشتباهات بهره ببرند. با این حال نماینده کشورمان می‌تواند از گروه خود صعود کند ولی نباید فراموش کند که اگر ایرادهای سازمان دفاعی‌اش را برطرف نکند نمی‌تواند تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا به حضور در این رقابت‌ها ادامه دهد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته