دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1400 - 13:30

راه‌های برگزاری دربی آسیایی استقلال و پرسپولیس

برگزاری دربی آسیایی پرسپولیس و استقلال وابسته به نتایج چند تیم دارد.
کد خبر : 577690
دربی

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بسیاری از هواداران سرخابی علاقه دارند تا شاهد برگزاری دربی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باشند و این مهم با رخ دادن برخی اتفاقات شکل می‌گیرد.


طبق برنامه AFC برای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یا یک‌چهارم نهایی منطقه غرب، 5 تیم اول گروه‌های A تا E به همراه سه تیم دوم برتر گروه‌های پنج‌گانه، 8 تیم صعود کننده هستند و در برنامه‌ریزی انجام شده احتمال رویارویی استقلال و پرسپولیس در این مرحله در پنج حالت ممکن بود. اگر هر دو تیم اول می‌شدند در صورتی که بهترین تیم‌های دوم از گروه‌های A-C-E بودند و اگر پرسپولیس اول و استقلال دوم می‌شد در شرایطی که بهترین تیم‌های دوم از گروه‌های A-B-C، B-C-D، A-C-D یا C-D-E باشند، دربی آسیایی سرخابی برگزار می‌شود. با توجه به اینکه در گروه E شرایط تیم دوم با 10 امتیاز مطلوب است عملاً سه صورت حذف می‌شود و تنها در شرایطی که بهترین تیم‌های دوم از گروه‌های A-C-E و C-D-E باشند دربی برگزار می‌شود.


پرسپولیس کماکان تیم اول گروه E محسوب می‌شود و استقلال که در گروه C قرار دارد اگر بتواند تیم اول شود نیاز به آن دارد که بهترین تیم‌های دوم از گروه A-C-E باشند که با وجود الدحیل این اتفاق  رخ می‌دهد اما نیاز است تا استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان بتوانند امشب برنده شوند تا تیم‌های اول و دوم گروه A به امتیاز 10 برسند و در روز پایانی نیز برنده باشند. 


در شرایطی که استقلال تیم دوم گروه C شود با توجه به شرایط خوب الوحده در گروه E، در گروه D نیاز است که در روز پایانی النصر عربستان مقابل السد قطر برنده شود و در گروه A استقلال تاجیکستان یا  الهلال عربستان برنده به امتیاز 10 نرسند. همچنین در گروه B تراکتور حذف شود و نتواند به‌عنوان تیم دوم صعود کند تا تیم‌های گروه‌های C-D-E صعود کنند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب