دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1400 - 15:17
بر اساس یک نظرسنجی؛

بیش از ۸۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان غرق در تفرقه است

بر اساس نتایج یک نظرسنجی سراسری در آمریکا، از هر ۱۰ آمریکایی، هشت نفر معتقدند کشورشان دچار تفرقه شده است.
کد خبر : 577488
تفرقه آمریکا

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند در پی افزایش تنش‌های سیاسی و نژادی، کشورشان دچار تفرقه شده است.


بر اساس نظرسنجی منتشرشده توسط شبکه اِن.‌بی.‌سی نیوز ۸۲ درصد از مردم آمریکا می‌گویند کشورشان دچار تفرقه است، ۵۰ درصد معتقدند آمریکا به شکل عمده‌ای دچار تفرقه است و ۲۴ درصد احساس می‌کنند که این کشور به‌طور کامل دچار تفرقه است.


از دید ۵۶ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ملت آمریکا در مسیر اشتباهی در حال حرکت است.


هنگامی‌که از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در سرتاسر آمریکا انجام گرفته است پرسیده شد که مهم‌ترین مسئله‌ای که کشورشان با آن مواجه است چیست، پاسخ ۳۰ درصد از آن‌ها همه‌گیری ویروس کرونا بود.


همچنین، ۲۵ درصد از آمریکایی‌ها متحد کردن دوباره این کشور را مهم‌ترین مسئله دانسته و ۲۳ درصد نیز مسائل نژادی را دارای بیشترین اهمیت توصیف کردند.


طبق نتایج این نظرسنجی، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی چند ماهی که از ورودش به کاخ سفید می‌گذرد را قابل‌قبول دانستند و ۳۹ درصد نیز آن را غیرقابل‌قبول توصیف کردند.


شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با سیاست‌ها و عملکرد بایدن در قبال مدیریت امنیت مرزها و مسائل مهاجرتی (۵۹ درصد)، مسائل مربوط به مالکیت و حمل سلاح (۵۵ درصد)، سیاست‌های مالیاتی (۴۸ درصد) و مواضع واشنگتن در برابر پکن (۴۴ درصد)، ابراز مخالفت کردند.


در مقابل، آمریکایی‌ها با عملکرد بایدن در برابر ویروس کرونا (۶۹ درصد)، وضعیت اقتصادی (۵۲ درصد)، متحد کردن کشور (۵۲ درصد) و مسائل نژادی (۴۹ درصد)، موافق بودند.


این نظرسنجی هفته گذشته در سه روز و از میان یک هزار شهروند آمریکایی، با حاشیه خطای ۳.۱ درصد انجام گرفته است.


پیش‌ازاین نیز، ۶۴ درصد رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده آمریکایی در نظرسنجی نشریه پلیتیکو و موسسه مورنینگ کانسالت از قوانین سخت‌گیرانه‌تر بر کنترل اسلحه در ایالات‌متحده حمایت کردند، در مقابل تنها ۲۸ درصد گفتند با سخت‌گیرانه‌تر شدن قانون مخالف هستند.


انتهای پیام/۴۱۵۵/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته