دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1400 - 13:05
مهدوی در گفت‌وگو با آنا:

پرسپولیس برای قهرمانی بازی می‌کند/ استقلال برای صعود باید مشکل دفاعی‌اش را حل کند

پیشکسوت سرخابی گفت: استقلال برای صعود از گروهش باید ایرادهای خط دفاعی‌اش را برطرف کند اما پرسپولیس صعودش را قطعی کرده است.
کد خبر : 577224
مهدی قایدی استقلال الدحیل

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال در دیداری که داوری به ضررش بود مقابل الدحیل قطر به تساوی رسید تا امیدهایش را برای صعود به مرحله حذفی زنده نگه دارد. پرسپولیس صعودش را قطعی کرده است. تراکتور امید زیادی به صعود دارد و فولاد خوزستان تنها نماینده کشورمان است که صعودش به مرحله بعد به اما و اگر کشیده شده است.


محمدرضا مهدوی در مورد عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: خوشبختانه چهار نماینده کشورمان در قیاس با دوره‌های گذشته عملکرد بهتری را ارائه کردند ولی باید این حقیقت را بپذیریم که از لحاظ حرفه‌ای عقب هستیم و اگر بخواهیم امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تیم‌های کشورمان را با حریفان قیاس کنیم، در شرایط ضعیف‌تری هستیم. بیشتر رقبا حداقل دو تا سه زمین تمرین مناسب دارند ولی تیم‌های کشور ما نهایتاً از یک زمین استفاده می‌کنند که آن هم متعلق به خودشان نیست.


وی درباره توقف استقلال مقابل الدحیل قطر خاطرنشان کرد: تیم خوب استقلال در حالی قربانی اشتباهات داوری شد که به نظرم اشتباهات فردی نیز به این تیم لطمه زد. گل نخست الدحیل با تصمیم غلط داور در اعلام پنالتی رقم خورد ولی نباید فراموش کنیم که پیش از آنکه صحنه مشکوک به پنالتی رخ دهد و داور تصمیم غلطی بگیرد، وریا غفوری که سابقه بازی ملی دارد، می‌توانست توپ ارسالی را بدون کنترل روی سینه‌اش دفع کند تا آن صحنه مشکوک رخ ندهد.


پیشکسوت سرخابی خاطرنشان کرد: در گل دوم الدحیل هم داور دچار اشتباه شد. مسلماً یکی از بازیکنان الدحیل با کشیدن دست مدافع استقلال اجازه نداد او بپرد و ضربه سر بزند اما اشتباهی که در مهار مهاجم قد بلند الدحیل رخ داد این بود که یک بازیکن از پشت او را پوشش نداده بود و این بازیکن به راحتی بلند شد و ضربه سر زد. استقلال در دو بازی 6 گل از الدحیل خورد که نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد. کادر فنی استقلال باید ایرادهای خط دفاعی تیمش را برطرف کند. من معتقدم تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد همواره این نگرانی وجود خواهد داشت که نماینده کشورمان برای کسب پیروزی با مشکل روبه‌رو خواهد بود.


وی در مورد دیدار بعدی استقلال با الاهلی عربستان عنوان کرد: سرنوشت این مسابقه در دستان بازیکنان نماینده کشور خودمان است. اگر دچار اشتباه خاصی نشویم بدون تردید پیروزی با استقلال خواهد بود چون این تیم جایگاه بالاتری از الاهلی دارد و نماینده عربستان است که نیاز به پیروزی دارد. می‌توان از این موضوع استفاده کافی برد تا شاهد پیروزی آبی‌پوشان باشیم. استقلال اگر در خط دفاعی‌اش دچار اشتباه نشود بدون شک می‌تواند الاهلی را شکست دهد و برای روز پایانی با آرامش بیشتری به مصاف الشرطه عراق برود تا حتی در قامت صدرنشین راهی مرحله بعد شود.


مهدوی در مورد وضعیت پرسپولیس بیان کرد: پرسپولیس شخصیت قهرمانی درونش جا افتاده است. بازیکنان این تیم به برنده شدن خو کرده‌اند و بدون تردید در همه بازی‌ها احتمال پیروزی این تیم از رقیبش بیشتر است. اگر نماینده کشورمان با همین روند پیش برود بدون تردید بخت کسب عنوان قهرمانی را دارد چون از همان ابتدا برای کسب چنین رتبه‌ای بازی می‌کند.


پیشکسوت سرخابی در مورد شرایط تراکتور عنوان کرد: بازیکنان تراکتور باید به این باور برسند که در فوتبال هیچ اتفاقی غیرممکن نیست. آنها با شکست نیروی هوایی عراق در وضعیت خوبی قرار گرفته‌اند و باید برای دیدار با پاختاکور ازبکستان که حریف بسیار خطرناکی است با تمرکز بالا و دقت کافی بازی کنند تا به این حریف آماده فرصت ندهند و در پایان با کسب نتیجه مطلوب مقابل پاختاکور صعودشان به مرحله بعدی را به قطعیت نزدیک کنند.


مهدوی درباره وضعیت فولاد برای صعود از گروهش یادآور شد: بدون شک فولاد کار دشواری دارد ولی انجام این کار غیرممکن نیست. ژاوی فرناندز فوتبالیست هنرمند جهان و اسطوره بارسلونا در مربیگری هم هنرش را نشان داده است. البته که امکانات فوق‌العاده‌ای که السد قطر دارد قدرت این تیم را مضاعف کرده است. فولاد هم با جواد نکونام دچار تغییر و تحول شده و البته که متکی به بازیکنان بومی‌اش است. بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی مانع از آن شد که فولاد بتواند خودش را تقویت کند. در هر صورت اگر فولاد می‌خواهد صعود به مرحله بعدی را تجربه کند چاره‌ای جز شکست السد ندارد.


انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته