دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری پنجمین همایش آیین برادری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج

در طلیعه هفته وحدت و میلاد پرخیر و برکت رسول مکرم اسلام (ص) و در راستای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی پنجمین همایش آیین برادری در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 57720

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در استان کرمان با تبریک هفته وحدت و میلاد پرخیر و برکت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: جهان اسلام یکی از تلخ‌ترین دوره‌های خود را می‌گذراند. گروه‌های تکفیری با اندیشه‌های انحرافی و ظالمانه خود در حال تخریب اسلام در جهان هستند.


سید محمد طباطبایی با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج به سبب همکاری در برگزاری این همایش گفت: ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی یکی از اهداف این گروه‌هاست و هفته وحدت فرصت مغتنمی است که می‌توان تقویت روحیه برادری و برابری میان اهل شیعه و سنی را گسترش داد.


امام جمعه موقت کرمان نیز گفت: ضرورت برگزاری این همایش بر همگان آشکار است و تنها هدفی که دنبال می‌کند وحدت میان شیعه و سنی است و امر فقط شامل مرزهای داخل کشور نیست و تمام فرقه‌های اسلامی در جهان را شامل می‌شود. ایجاد تفرقه میان مسلمانان راهی است که دشمنان برای سیتره و تسلط بر کشورهای اسلامی در پیش گرفته‌اند و چهره‌ای خشن و ظالمانه‌ از اسلام در دید جهانیان ترسیم کرده‌اند.


حجت الاسلام عرب‌پور وظیفه روحانیون شیعه و مولوی‌های اهل تسنن را گسترش وحدت و همدلی و جلوگیری از تفرقه میان جوامع اسلامی دانست.


نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: زندگی مسلمانان شیعه و سنی و سایر ادیان الهی در امنیت کامل ایران اسلامی نعمتی بسیار بزرگ و این مهم به برکت خون شهدا است.


امیری: زندگی مسلمانان شیعه و سنی و سایر ادیان الهی در امنیت کامل ایران اسلامی نعمتی بسیار بزرگ و این مهم به برکت خون شهدا است

حجت الاسلام امیری برگزاری این همایش را باعث استحکام پایه‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی از جمله برنامه‌های دشمنان برای مسلمانان است و ترور شخصیت‌های دینی در راستای ایجاد تشنج و فتنه در قالب تهاجم فرهنگی در حال اجراست.


آیت‌الله سلیمانی عضو خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت نیز به بیان مسائل روز اسلام پرداخت و گفت: اگر امروزه دین اسلام در نظر جهانیان خدشه‌دار شده نشان از ضعف، سستی و تزلزل اتحاد مسلمانان است زیرا دشمنان در دو بعد مذهبی و فرقه‌ای در بین جوامع اسلامی رسوخ کرده و در حال تخریب اصول و اعتقادات آنان هستند.


وی صله رحم، جوانمردی، ایثار و بخشش را از خصوصیات بارز پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و همه مسلمانان را به رعایت این اصول در زندگی فردی و اجنماعی دعوت کرد.


مولوی اسحاق مدنی عضو سابق شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز با تاکید بر وجود پیامبر و کتابی واحد میان شیعه و سنی گفت: در این بین اختلافاتی نیز وجود دارد اما نباید این اختلافات چهره اسلام را در جهان خدشه دار کند و تنها عامل بازدارنده دشمن از تسلط بر جهان اسلام را وحدت میان شیعه و سنی عنوان کرد.


در پایان مراسم نماز جماعت همراه با نمازگزاران شیعه و سنی در مسجدالنبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته