دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1400 - 15:23
رئیس‌جمهور عراق:

علل و عوامل حادثه انفجار در بیمارستان ابن الخطیب بغداد باید مشخص شوند

رئیس‌جمهور عراق خواستار تحقیق فوری درباره علل و عوامل حادثه انفجار در بیمارستان بغداد شد.
کد خبر : 577185
برهم صالح

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از شفق نیوز، برهم صالح به دنبال انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان ابن الخطیب بغداد و کشته شدن دست‌کم ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا و زخمی شدن ۴۶ نفر دیگر،  در بیانیه‌ای با تسلیت به خانواده‌های قربانیان، تحقیق و بازخواست کسانی را که با اهمال خود موجب این حادثه شده‌اند، خواستار شد.


در بیانیه دفتر ریاست‌ جمهوری عراق آمده است: با روحیه‌ای پر از درد و پریشانی، حادثه دردناکی که برای عزیزانمان در بیمارستان ابن الخطیب در بغداد روی داد، پیگیری کردیم و گزارش‌های لحظه به لحظه آن را دنبال می‌کنیم.


در این بیانیه آمده است: از تصمیمات دولت و پارلمان درباره لزوم تحقیق فوری برای مشخص شدن دلایل وقوع این حادثه، اتخاذ تدابیر لازم،  بازخواست افرادی که سهل‌انگاری کرده‌اند و بسیج همه تلاش‌ها برای معالجه‌های زخمی‌های این حریق، حمایت می‌کنیم. همچنین دست تمام تیم‌های آتش‌نشانی و داوطلب برای نجات زخمی‌ها و امدادرسانی به آنها را می‌فشاریم.


رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان ابن الخطیب واقع در بغداد خبر دادند و علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به کرونا اعلام شد. منابع درمانی در عراق خبر دادند که به دنبال انفجار در بیمارستان، دست کم ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. دقایقی پس از انتشار این خبر،  برخی رسانه‌های عراقی به نقل از منابع درمانی در سه بیمارستان نزدیک این مرکز، گزارش کردند شمار تلفات این حادثه به ۲۷ کشته و ۴۶ مجروح افزایش یافته است.


انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته