دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 16:38

استانداری الانبار: رمادی تحت کنترل نیروهای عراقی قرار دارد

رئیس شورای استانداری الانبار گفت: کنترل نظامی و امنیتی شهر رمادی به دست نیروهای مسلح و مشترک عراقی افتاده است و تنها چیزی که مانع اعلام آزادسازی کامل این شهر می‌شود، وجود بمب‌ها و منازل بمب‌گذاری شده است.
کد خبر : 57701

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از پایگاه خبری مدی پرس، صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار، گفت: «با همت ارتش و نیروهای مردمی عراق، این شهر اکنون در کنترل نیروهای امنیتی و نظامی قرار دارد و ساختار داعش در شهر به‌طور کامل از هم فروپاشیده است.»



وی افزود: هم‌زمان با ورود نیروهای ارتش عراق در چند روز گذشته صدها نفر از تروریست‌های داعشی از شهر فرار کرده‌اند و اکنون کنترل امنیتی و نظامی شهر به‌دست نیروهای مشترک عراقی افتاده است. این نیروها، پیشروی زیادی در پاک‌سازی مناطق باقی‌مانده در رمادی داشته‌اند و آنچه مانع آزادسازی و پاکسازی کامل این شهر و اعلام این پیروزی است، وجود بمب‌ها و منازل بمب‌گذاری شده است که داعش آنها را جاسازی کرده است.


عملیات آزادسازی شهر رمادی مرکز استان الانبار که از چندی پیش آغاز شده بود، روز گذشته (سه‌شنبه) شدت بیشتری به خود گرفت و نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به نفوذ به مرکز شهر شدند.


در ساعات اولیه این عملیات نیروهای عراقی توانستند پیشروی قابل توجهی داشته باشند و بتوانند محله‌های «بکر» و «ارامل» را تحت تسلط خود درآورند و در جنوب شرق رمادی متمرکز شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته