دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1393 - 14:38
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نگرانی شورای شهر تهران نسبت به سلب اختیار شهرداری‌ها از اخذ عوارض

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با بیان این که اخیرا دولت لایحه‌ای در خصوص ارزش افزوده و تجمیع عوارض به وزارت اقتصاد داده است، گفت: نگران این هستیم همین اختیار نیمه شورا در بحث اخذ عوارض در اختیار دولت قرار گیرد.
کد خبر : 577

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد دنیامالی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه بنده نماینده شورا در کارگروه کلانشهرها در دولت هستم گفت: بحث ارزش افزوده و تجمیع عوارض از نظر قانونی به پایان رسیده است و دولت باید لایحه‌ای تهیه می‌کرد تا مراحل تقنینی را طی کند. دولت جدید به منظور انجام این کار پیشنهادی به وزارت اقتصاد داده است اما قرار است همین اختیار نیمه شورا در بحث اخذ عوارض در اختیار دولت قرار گیرد.


وی با بیان اینکه 22 قرارداد حقوق و عوارض در اختیار شهرداری‌ها بود، عنوان کرد: این قراردادها متمرکز شد و با این ادله که وزارت کشور به صورت مرکزی آن را توزیع می‌کند از شهرداری گرفته شد. در این صورت نمی‌توان حقوق مردم تهران را دریافت کرد. خوشبختانه تضارب آرا بین وزارت اقتصاد و کشور و وزارت کشور مدافع دریافت حقوق مردم است.


در ادامه احمد مسجد جامعی با بیان این که شورایاری‌ها به مجموعه‌ای بروکراتیک تبدیل نشوند، گفت: نهاد مدنی باید سبک و مردم پایه باشد. به همین دلیل در انتخابات دوره گذشته شورایاری‌ها پهنه بندی‌ها صورت گرفت و در هر پهنه یک مسئول وجود داشت، شورا تنها یک چتر حمایتی بود. امید که این موضوع تداوم داشته باشد. تنها در خصوص استعلام مراجع چهارگانه نگرانی وجود دارد که امیدواریم هیات نظارت آن را تسهیل کند.


مسجد جامعی با تاکید بر این که انتخابات شورایاری‌ها را در این دوره برگزار می‌کنیم، گفت: این نهاد خود به سرمایه مدنی تبدیل شده است. بنابراین خودشان ثبت نام کنند و در صورت وجود مشکل به شورای نظارت انتقال دهند. امید که شورایاران از اقشار مختلف حضور یابند.


عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی وشورا با بیان این که نظر وزارت کشور در خصوص نبود شورایاری‌ها در قانون بسیار خوب است، اظهار کرد: وزارت کشور نیز تایید کرده است نظارت و برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بر عهده شهرداری‌ها است و شورا ناظر است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر
ارسال نظر
قالیشویی ادیب