دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 16:29
امرودی در افتتاحیه ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی مطرح کرد

کاهش آمار طلاق با اجرای سبک زندگی اسلامی در خانواده/ راه نجات امروز جامعه پایبندی به شرع، احکام و حقوق اسلام است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت سلامت جنسی در خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: سلامت جنسی از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند و می‌تواند راهکاری موثر برای کاهش طلاق در هر جامعه‌ای باشد.
کد خبر : 57695

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ششمین کنگره «خانواده و سلامت جنسی» امروز با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاونان وزیرعلوم و بهداشت، مدیر کل سلامت شهرداری تهران و جمعی از اساتید و صاحب نظران حوزه سلامت و شهری در تالار ایوان شمس آغاز به کار کرد.


طی این کنگره حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی اظهار کرد: ما امروز با جامعه‌ای مواجهیم که توسعه شبکه‌های اجتماعی و بعضا استفاده‌های نامتعارف و غیر اخلاقی از این شبکه‌ها اخلاق را در معرض خطر قرار داده و اگر خانواده در خصوص سلامت جنسی آموزش‌های لازم راببیند قطعا آسیب پذیر نخواهند بود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به مشکلات اجتماعی جامعه اضافه کرد: مصائبی چون توسعه شبکه‌های مجازی غیرمتعارف و غیرانسانی، توسعه اباحه گری بین جوانان ، مادی دیدن انسان‌ها، کم شدن رابطه لاهوتی بین افراد و سست شدن تعلق و تعهد به ازدواج، همگی ناشی از عدم آموزش‌های لازم در خانواده است.


وی با بیان اینکه اسلام زیباترین، دقیق ترین، علمی ترین، متفکرانه ترین و اندیشمندانه ترین نگاه را به مسائل جنسی دارد، افزود: متاسفانه امروز شاهد بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، کم شدن علاقه به فرزند آوری و بروز عرفان‌های نوظهور هستیم.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) الگوی حسنه ما برای ترویج ازدواج است، تصریح کرد: باید چاره‌ای برای کم شدن ارتباط بین فرزندان و خانواده شکستن حریم اطلاعات و هجمه اطلاعات ناصحیح جنسی به جوانان، توسعه تنوع طلبی و هوسرانی و عدم ارایه آموزش‌های درست جنسی توسط نهادهای آموزشی و مراکز حقوقی و فقهی بجوییم .


امرودی عنوان کرد: اسلام قبل از آنکه کارد به استخوان برسد راهکارهای بسیار عالمانه‌ای در قالب ازدواج ارایه می دهد. خداوند در قرآن به ما بندگان تضمین می دهد که با ازدواج به آرامش مطلق می رسیم.


وی در ادامه بر ضرورت تغییر نگاه به حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مهمترین، کوچکترین، قوی‌ترین و کم هزینه‌ترین عنصر در سلامت جامعه توجه به خانواده است. این کنگره تلاش می‌کند تا پیش از آنکه آسیب‌ها گسترده‌تر از شکل موجود شوند چاره اندیشی کند و راهکار ارایه دهد.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: راه نجات امروز ما تنها توجه به شرع، احکام و حقوق اسلام است. آسیب های امروز، جدی و صدها دام در مقابل جوانان قرارگرفته است. برهمین اساس دستگاه‌های برنامه ریز و روحانیت با رعایت سبکی که اسلام مطرح می کند باید به موضوع ورود کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته