دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 15:51

حکم بازداشت بین‌المللی منتقد پوتین صادر شد

دادگاهی در روسیه حکم غیابی بازداشت سرمایه‌دار روس و از منتقدان دولت این کشور را صادر کرد.
کد خبر : 57694

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، برطبق حکم صادرشده، میخائیل خودرکوفسکی به اتهام طراحی و دست داشتن در قتل شهردار یکی از شهرک‌های منطقه سیبری در روسیه که در سال 1998 به وقوع پیوست، بازداشت می‌شود.


خودرکوفسکی که در خارج ار روسیه اقامت دارد با رد این اتهام، حکم دادگاه را دارای انگیزه سیاسی توصیف و بر ادامه مخالفت با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و حمایت از تلاش‌ گروه‌های مدافع دموکراسی در آن کشور تاکید کرد.


وی در کاربری توییتر خود نوشت: «روز گذشته ماموران امنیتی به دفاتر «نهضت روسیه باز» که گروهی مدافع گسترش دموکراسی است حمله کردند و اسناد و مدارکی را با خود بردند. همچنین، ماموران به خانه شماری از کارکنان و اعضای این گروه مراجعه و مدارکی را ضبط کردند.»


وی خاطرنشان کرد: «این وضع تکرار حوادث سال 2003 است و کارهای پوتین دیگر قابل پیش‌بینی است.»


میخائیل خودرکوفسکی گفت: «ولادیمیر پوتین در نظر دارد روسیه را به دوران رکود سیاسی و اقتصادی شوروی در دهه 70 بازگرداند و چنین وضعی بار دیگر به فروپاشی نظام سیاسی این کشور منجر خواهد شد.»


در سال 2013 رئیس‌جمهوری روسیه خودرکوفسکی را پس از حدود 10 سال حبس، آزاد کرد و وی عازم خارج از کشور شد. اتهام خودرکوفسکی کلاهبرداری عنوان شد که وی آن را رد و تاکید کرده است که به‌خاطر حمایت نکردن از ولادیمیر پوتین به زندان افتاده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته