دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

نظارتی بر دست‌فروشان بدون ماسک مترو وجود ندارد

در حالی‌که کشور در وضعیت بحران شیوع ویروس کرونا قرار دارد مدیران مترو هیچ برنامه‌ای برای نظارت بر افرادی‌که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ندارند.
کد خبر : 576914
مترو

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری آنا، دست‌فروشی در متروبه پدیده همیشگی تبدیل شده است و اغلب کسانی‌ که برای تردد روزانه از مترو استفاده می‌کنند به حضور دست‌فروشان و آلودگی‌های صوتی که ایجاد می‌کنند عادت کرده اند.


در شرایط امروز جامعه که شیوع ویروس کرونا تاثیر مستقیم بر سبک زندگی مردم دارد بار فشارهای اقتصادی  موجب شده است که حتی در وضعیت قرمز کشور و تعطیلی اصناف، مردم نسبت به این موضوع بی اهمیت باشند و نقض قانون کنند.


دستفروشان مترو هم از این نقض قانون مستثنی نیستند و هر روز با اولین قطاری که حرکت میکند کارشان را در مترو آغاز می‌کنند؛ در حالی ‌که کشور در بحران کرونایی قرار دارد و تا زمان واکسیناسیون عمومی همه افراد برای حفظ جان خود و دیگران موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.





نقض پروتکل‌های بهداشتی در مترو


 مترو مکانی‌است که نقض پروتکل‌های بهداشتی به وضوع در آن مشاهده می‌شود، از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی گرفته تا مواجهه با افرادی‌که ماسک نمی‌زنند و روزانه در مترو تردد می‌کنند.


گروهی از این ناقضان بی‌مسئولیت به جان خود و دیگران، دست‌فروشان مترو هستند که بدون استفاده از ماسک در طول روز در واگن‌های مترو تردد می‌کنند.


علی‌رغم تمام انتقادات وپیشنهاداتی که برای جمع‌آوری دست‌فروشان مترو به مسئولین ذی‌ربط داده شده هیچ اقدامی برای ساماندهی آنان در نظر گرفته نشده است.


 موضوع عدم ساماندهی دستفروشان مترو تنها مورد بی‌تدبیری مدیریت مترو نیست از عدم برنامه‌ریزی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا گرفته تا عدم نظارت بر تردد افرادی‌که پروتکل‌های  بهداشتی را  به وضوح رعایت نمی‌کنند و بدون ماسک در مترو تردد می‌کنند.


این موضوع در حالی مطرح می‌شود که وضعیت کشور قرمز است و تا زمانی‌که واکسینه عمومی صورت نگیرد تمام اقشار برای حفظ جان خود و دیگران موظف به رعایت پروتکل‌ها هستند.


دست‌فروشان مترو جزو افرادی‌هستند که بیشترین تردد را در واگن‌های مترو دارند و از آنجایی که برای تبلیغ محصولات خود در میان جمعیت نیاز به معرفی محصول دارند و ثابت شده است که ویروس‌ کرونا از طریق ذرات تنفسی منتقل می‌شود دست‌فروشانی‌که بدون ماسک هستند می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند.


زمانی تعداد دست‌فروشان مترو اندک‌ بود وقابل کنترل اما با سوء مدیریت مدیران مترو، امروزه مترو که وسیله‌ نقلیه عمومی است به مرکز خرید زیرزمینی تبدیل شده است و حال  گسترش دست‌فروشی آن هم بدون استفاده از ماسک در شرایط کرونا  مسبب  تشدید بحران همه‌گیری  ویروس کرونا است.


در برهه ای که تمام ارگان‌ها و نهادهای مسئول کشور موظف به همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا هستند تا موج چهارم کرونا کنترل شود مدیران مترو برنامه‌ای برای  نظارت بر قانون شکنان دست‌فروش بدون ماسک مترو سوار ندارند.


انتهای پیام/۴۱۶۱



انتهای پیام/

برچسب ها: مترو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته